تاریخ انتشار :

مراسم سالگرد شهادت ادواردو آنیلی در دانشگاه تهران

کاسه‌ساز: مستند آنیلی مقابله به مثل با غرب بود

مراسم بزرگداشت «شهید ادواردو آنیلی» با حضور حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان مستند شهید ادواردو آنیلی و قدیری ابیانه اولین دوست شهید آنیلی در دانشگاه تهران برگزار شد.

13930827000135_PhotoA

 

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از :خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم سالگرد شهادت ادواردو آنیلی به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور محمدحسن قدیری ابیانه از اولین دوستان شهید ادواردو آنیلی، حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان مستند شهید ادواردو آنیلی و آتسوکو (فاطمه) هوشینو بانوی ژاپنی که از دین بودا به دین تشیع گرویده برگزار شد.

* شهید ادواردو آنیلی امام (ره) را پدر معنوی خود می‌دانست

قدیری ابیانه در ابتدای این مراسم اظهار داشت: شهید ادواردو آنیلی بدون اینکه از کسی مشورت بگیرد با مطالعه دقیقی که خود داشت و با مطالعه‌ای که نسبت به دین اسلام انجام داد و با خواندن قرآن به اسلام گروید. ادواردو اولین دیداری که با پدر و مادر خود بعد از به گرویدن به اسلام داشت به آنان گفت «پدر و مادر مژده که من مسلمان شدم» این در حالی است که پدر وی مسیحی و مادرش صهیونیستی بود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید ادواردو آنیلی امام خمینی را پدر روحانی و معنوی خود می‌دانست و پدر واقعی خود را پدر زمینی معرفی می‌کرد. بعداً که با وی صحبت کردیم و درباره تشیع به وی گفتیم ایشان پذیرفت و جلوی فخرالدین حجازی یک بار دیگر شهادتین را گفت که اسم مهدی را نیز برای وی انتخاب کرد. سال بعد از این ماجرا به دیدار امام خمینی (ره) و بعد در نماز جمعه شرکت کرد.

 

* سانسور شدید رسانه‌های ایتالیا و غرب پیرامون به قتل رساندن ادواردو آنیلی

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌های غرب و ایتالیا هیچ حرفی در خصوص احتمالات قتل آنیلی نزدند و اجازه هم ندادند سخنی در این باره گفته شود. به طوری که اکثر مردم ایتالیا نشنیدند که آنیلی مسلمان شده است.

وی در ادامه گفت:‌ البته در داخل کشور ما نیز کارشکنی‌هایی صورت می‌گرفت برای مثال سخنگوی وزارتخارجه دولت اصلاحات نامه نوشت که صداوسیما نباید مستند ادواردو آنیلی را پخش کند و حتی مجلس ششم نیز صداوسیما را احضار کرد که چرا شما مستند آنیلی را پخش کردید.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این در حالی است که سفارت ایتالیا در خصوص پخش این مستند اعتراضی نکرده بود اما وزارتخارجه ما کاسه داغ‌تر از آش شده بودند. اصلاح‌طلبان نمی‌گذاشتند مستند شهید ادواردو آنیلی در دانشگاه‌ها پخش شود. حتی روزنامه اصلاح‌طلبان که دانستن را حق مردم عنوان می‌کنند هیچ اشاره‌ای در خصوص شهادت ادواردو آنیلی نکردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یهودی‌ها حق ندارند با غیر یهودی ازدواج کنند مگر آنکه طرف صاحب ثروت و مقامی باشد مادر شهید ادواردو آنیلی که صهیونیستی بود با ترفندهای با پدر این شهید ازدواج کرد و معمولاً نیز با این ازدواج‌ها مرگ و میر در این خانواده زیاد می‌شود تا ارث به صهیونیست‌ها برسد در همین خصوص ما شاهد به قتل رساندن ادواردو آنیلی نیز هستم.

68067_973

* مسلمان شدن شهید ادواردو آنیلی نشان حق‌طلبی اوست

وی در پایان سخنان خود گفت: شهید ادواردو آنیلی می‌دانست آن ثروت و مقامی که از پدرش به وی می‌رسید خوشبختی نمی‌آورد به همین خاطر به دنبال دین اسلام و شیعه رفت. مسلمان شدن ادواردو آنیلی نشانه حق‌طلبی اوست در حقیقت وی حجت را بر ما تمام کرد. در آخر هم که وی تصمیم گرفت به قم بیاید و طلبه شود که به او مهلت ندادند و وی را به شهادت رساندند.

* مستند شهید ادواردو آنیلی مقابله به مثل با غرب بود

در ادامه این مراسم حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان مستند شهید ادواردو آنیلی گفت:‌ من ابتدا در روزنامه خبر به قتل رساندن ادواردو آنیلی با وضعیتی که آقای قدیری ابیانه بیان کردند را خواندم بر همین اساس تصمیم گرفتیم درباره وی مستندی بسازیم. وقتی طرح این موضوع را به صداوسیما دادیم بخش رادیو ایتالیا به من گفتند که این کار را نکن چرا که این فرد معتاد بوده و بسیاری موارد دیگر را به این شهید نسبت دادند.

وی افزود: در ادامه کار تلفن مشکوکی به ما شد که شروع به تهدید کرد به من گفتند اگر ما نخواهیم این فیلم را بسازیم باید چکار کنیم که من در جواب گفتم نمی‌شود. آنان گفتند پس این فیلم را تنها در یک نسخه بساز و آن را هم به ما بده و ما به اندازه وزنت به تو دلار می‌دهیم که من نپذیرفتم.

کاسه‌ساز با اشاره به سختی‌های موجود برای سفر به ایتالیا گفت: بعد که به ایتالیا رفتیم به ما گفتند مستقیماً درباره شهید ادواردو آنیلی صحبت نکنید ما در راستای ساخت مستند پول قابل توجهی به یک فردی دادیم تا فیلم‌های موجود درباره این شهید را از صداوسیمای ایتالیا برای ما بیاورد. در همین اوضاع بود که همکاران ما را در هتل دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: البته این را هم باید بگویم که در آن زمان وزارتخارجه موافق ساخت این مستند نبود و حتی ما را توبیخ کردند که چرا می‌خواهید چنین فیلمی بسازید. بعد از چند روز رفقای ما را از زندان آزاد کردند و به ایران برگردانند و ۵ سال ممنوع‌الورود به ایتالیا کردند که بعد از آن نیز ما شروع به مونتاژ مستند «شهید ادواردو آنیلی» کردیم.

* با پخش مستند شهید ادواردو آنیلی رسانه‌های غرب دیگر مستند «بدون دخترم هرگز» را پخش نکردند

کارگردان مستند «شهید ادواردو آنیلی» در پایان سخنان خود گفت: من فقط یک بار دیدم که مستند ضد ایرانی «بدون دخترم هرگز» را رسانه‌های خارجی پخش کنند چرا که با پخش آن ما هم مستند شهید ادواردو آنیلی را پخش می‌کردیم که یک نوع مقابله به مثل با کشورهای غربی بود. بعد از آنکه این فیلم را ساختیم از ستاد نماز جمعه زنگ زدند که ما عکسی از نماز جمعه داریم که می‌گوید شهید ادواردو آنیلی در آن حضور داشته و بعد ما مراجعه کردیم و دیدیم که چنین است.

* احساس کردم شیعیان به معنای قرآن نزدیک‌ترند

در ادامه این مراسم آتسکو هوشینو (فاطمه) بانوی ژاپنی که از دین بودا به تشیع گرویده است، گفت: من وقتی دشمنی‌های زیاد را با دین اسلام می‌دیدم به خود گفتم باید درباره این دین بزرگ بدانم در همین زمینه مقالات انگلیسی را درباره اسلام مطالعه کردم.

وی افزود: قبل از آن فکر می‌کردم دین اسلام و یا مسلمانان خیلی عقب‌مانده هستند اما با خواندن قرآن متوجه شدم آیات زیادی درباره علوم وجود دارد که هنوز بشر امروزی بدان پی نبرده است.

آتسکو هوشینو با بیان اینکه من درباره اسلام بسیار دروغ شنیده‌ام، گفت: کسانی که با حق و حقیقت نیستند باید دروغ بگویند. بعد از مطالعاتی که انجام داده‌ام متوجه شدم که اسلام دین کاملی است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که آیه «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» را نخوانده بودم هدف از زندگی را نمی‌دانستم و همیشه احساس پوچی داشتم اما با این آیه زندگی‌ام تغییر کرد. همان زمان تصمیم گرفتم مسلمان شوم البته آن زمان فرق بین تشیع و تسنن را نمی‌دانستم.

آتسکو هوشینو در ادامه گفت:‌من به مرکز اسلامی توکیو زنگ زدم و گفتم همین الان و تلفنی می‌‌خواهم مسلمان شوم که آنان ابتدا گفتند نمی‌شود که بعد از اصرار من قبول کردند.

وی گفت: وقتی من قرآن را از این مرکز سنی گرفتم متوجه شدم ترجمه‌ای که در خصوص آیات قرآن صورت گرفته غلط زیاد دارد و سؤالاتی که در این خصوص از فرد سنی می‌پرسیدم درست و قابل قبول نبود.

آتسکو هوشینو در پایان خاطرنشان کرد: با جستجویی‌هایی که در اینترنت انجام دادم متوجه شدم که تفاوت‌هایی بین شیعه و سنی وجود دارد سنی‌ها به من می‌گفتند سخن شیعه را نخوان که گمراه می‌شوی اما شیعیان می‌گفتند که هر دو را بخوان و خود انتخاب کن و من از اخلاق شیعه که طبق آیه «لا اکراه فی‌دین» بود خوشم آمد و در ادامه احساس کردم که شیعیان به معنای قرآن نزدیک‌ترند.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار