تاریخ انتشار :

شورای اروپا

بررسی راه های مقابل با نفرت آنلاین علیه مسلمانان در شورای اروپا

مسلمانان در سراسر اروپا این روزها سخنان ناشی از نفرت ، تهدیدها و حملات فیزیکی را بیش از پیش تجربه می کنند و به همین دلیل شورای اروپا اقدامات برای مقابله با این گونه حملات را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از « infomigrants»، مسلمانان در سراسر اروپا این روزها سخنان ناشی از نفرت ، تهدیدها  و حملات فیزیکی را بیش از پیش تجربه می کنند و به همین دلیل شورای اروپا که سازمان حقوق بشری در این قاره  است اقدامات برای مقابله با این گونه حملات را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

دانیل هولتگن ، نماینده ویژه شورای اروپا در امور نفرت علیه مسلمانان در این باره می گوید: این پدیده فقط ویژه کشورهایی مانند آلمان نیست ؛ ما گزارش های انجمن های اسلامی در هشت کشور اروپایی را پیگیری کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم نفرت علیه مسلمانان در این کشورها به ویژه به شیوه آنلاین به سطح هشدار رسیده است.

 هالتگن می گوید. قربانیان،  نفرت و تهدیدهای آنلاین را درست مانند تبعیض روزمره و حملات لفظی در خیابان ها توصیف می کنند. سخنان خشن و بی رحمانه ، تهدیدهای آشکار فیزیکی و  خشونت های نژادپرستانه همه به واقعیت های زندگی روزمره مسلمانان تبدیل شده است.

نماینده ویژه شورای اروپا در امور نفرت علیه مسلمانان تاکید کرد که این اقدامات جنایتکارانه است و  هیچ ارتباطی با حق آزادی بیان ندارد.

هالتگن  می گوید که اکثر سخنان نفرت انگیز گزارش نمی شوند زیرا قربانیان یا نمی دانند که به چه کسی گزارش دهند یا اعتقاد دارند که گزارش دادن آن بی معنی است و در واقع تغییری ایجاد نمی کند.

وی می افزاید: اکثر پیام ها به صورت ناشناس ارسال می شود و این به کاربران امکان می دهد بدون ترس از پیامدهای واقعی ، نظرات نژادپرستانه و حتی خطرناک را ارسال کنند.

به گفته نماینده ویژه شورای اروپا در امور نفرت علیه مسلمانان اولین قدم برای کنترل بهتر این شرایط اواخر سال گذشته با قانون اتحادیه اروپا انجام شد که بر اساس آن  سیستم عامل های آنلاین مسئول محتوای درج شده در شبکه های اجتماعی هستند و باید پاسخگو باشند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار