تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

کربلا را فراموش نکنیم

دعوایی بین مداحان و برخی از افراد وجود دارد و آنکه چرا مداحان تلاش می کنند سراسر سال را به سیاه پوشی بگذرانند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) جلال طاهری دعوایی بین مداحان و برخی از افراد وجود دارد و آنکه چرا مداحان تلاش می کنند سراسر سال را به سیاه پوشی بگذرانند.

حقیقت این است که هر دو گروه راه را اشتباه می روند.

البته کربلا را باید با مصیبت های اهل بیت دید ولی از شهید مطهری که کتاب حماسه حسینی را نوشته است تا شهید سلیمانی که حتی شهادتش برای ایرانیان برکت داشت و عزت ایرانیان را در جهان حضور و عدم حضورش تضمین کرد یک کلام دارند و آن اینکه امام حسین علیه السلام را طوری نشان ندهیم که فردی است که در اوج مشکلات و بی چاره و راه گیر کرده است امام والاتر از این است.

کربلا موضوع مهمی است که باید دوباره آن را بررسی کرد. امام خمینی فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است. این نصیحت امام معانی مختلفی را در بر می گیرد که از شور حسینی تا معرفت امام حسین و کربلا را شامل می شود.

اما پیام مهم کربلا که این روزها خصوصا به آن نیازمندیم. پیامی است که امام حسین علیه السلام در خود روز عاشورا و خطاب به لشکر اشقیاء بیان فرمودند. ایشان فرمودند دلیل این صف آرایی افرادی که ظاهر الصلاح هم بودند و حتی به نقل هایی روزه گرفته بودند و به قصد قربت برای شهادت امام مسلح شده بودند و به میدان رزم آمده بودند یک چیز است و آن هم لقمه های حرام و شبهه ناک، این همان مشکل امروز ما نیز هست.

هرکدام از ما بسیاری از افراد را از نزدیک می شناسیم که همچون کوفیان ظاهر الصلاح هم هستند عباداتشان را انجام می دهند شعار هم می دهند ولی در عمل حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می کنند. حق دیگران را به راحتی می خورند و یا پایمال می کنند.

از کاسب تا کارمند هر کدام به روشی درگیر این لقمه های حرام شده ایم. کربلا را فراموش نکنیم. کربلا فقط گربه بر مصیبت نیست و البته می توان گفت هم هست،  از آن جهت که چه مصیبتی بزرگ تر از آن که مذهبی نما ها امام حسین علیه السلام را کشتند. چه مصیبتی بالاتر از اینکه ظلم را دیدند و سکوت کردند و یا با ظلم همراهی کردند. کلید این مصیبت که ممکن است خیلی از ماها در آینده نیز گرفتارش شویم دقت و عدم دقت در رزق و روزیمان است در لقمه های شبهه ناکی که به خانه می بریم.

کربلا را فراموش نکنیم، کربلا برای همه تاریخ است. نیاز نیست برای عدم فراموشی کربلا روضه ها را دست کاری کنیم همین که معرفتمان را به آنچه امام حسین علیه السلام خواست بالا ببریم مهم است. همین که لحظه ای تفکر کنیم چرا امام حسین علیه السلام در شب عاشورا از لشکریانش خواست هرکسی که حق الناسی به گردن دارد از لشکر جدا شود.

کربلا را فراموش نکنیم . از یاد نبریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا شامل همه چیز می شود و فقط یک شعار نیست.

کربلا را فراموش نکنیم.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار