تاریخ انتشار :

بنیاد ابن سینای روسیه

برگزاری وبینار «پیدایش و ظهور عرفان اسلامی»

بنیاد ابن سینای روسیه وبینار «پیدایش و ظهور عرفان اسلامی و عصر طلایی آن» را در قالب درس گفتار برگزار می‌کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  این وبینار با سخنرانی آنلاین پروفسور الکساندر کنیش عضو هیئت علمی دانشگاه میشیگان و استاد دانشگاه سن پترزبورگ در دو جلسه همراه خواهد بود و با حضور اساتید، دانشجویان و علاقمندان روس برگزار می‌شود.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) استاد کنیش در این سخنرانی به ظهور عرفان در عصر نبوی و دوران خلفا خواهد پرداخت و آن را از منظر شریعت اسلام مورد بررسی قرار خواهد داد.

ارتباط بین عرفان و تشیع، متکلمین و فلاسفه، آداب و رسوم و طریقت‌های عرفانی و مطابقت آن با آیات، روایات و  شعائر اسلامی از دیگر موضوعاتی است که پروفسور کنیش درباره آن صحبت خواهد کرد. جلسه اول این درس گفتار چهارشنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۰(چهاردهم جولای ۲۰۲۱) ساعت ۱۷ به وقت مسکو  و ۱۸:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهدشد.

بنیاد ابن سینا با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکنون چندین درس گفتار با موضوع عرفان و تصوف اسلامی و با حضور اساتید ایرانی و روس برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به «آشنایی با عرفان اسلامی استاد محمد جواد رودگر»،«تفسیر عرفانی قرآن کریم استاد محمد علی اسدی نسب»، «فرقه‌های تصوف استاد اوریانوف»، «عرفان و تصوف اسلامی در غرب استاد الگ یارش»، «تاریخ تصوف در داغستان استاد شیخ علی اف»، «نمادگرایی علمای اسلام و عرفای مسلمان استاد بابرونیکوف» اشاره کرد و در آینده نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر موارد فوق دوره‌های آشنایی با عرفان نظری و عملی استاد ناجی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، دوره عرفان و تصوف اسلامی استاد اوریانوف، دوره آشنایی با عرفان اسلامی استاد آلونسف و تاریخ عرفان و تصوف اسلامی استاد پسخو نیز از سوی بنیاد اسلامی روسیه تهیه و تدوین و در اینترنت بارگذاری شده است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار