تاریخ انتشار :

مسجد تایپه

بزرگ ترین، قدیمی ترین و مشهورترین مسجد تایوان

مسجد تایپه، بزرگ ترین و مشهورترین مسجد تایوان است و پلی تمدنی است که به مسلمانان تایوان در توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی با کشورهای اسلامی و سایر کشورها کمک می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مسجد «تایپه» در پایتخت کشور تایوان واقع شده است و بزرگ ترین، قدیمی ترین و مشهورترین مسجد این کشور محسوب می شود.

 

مسجد تایپه در دهه چهل قرن گذشته بنا شده است و تاکنون نیز بزرگ ترین مسجد این کشور به شمار می رود.مساحت کلی این مسجد، دو هزار و۷۴۷ متر مربع است و یکی از مهم ترین بنای تاریخی اسلامی تایوان است.

مسجد جامع تایپه همچنین پلی تمدنی است که به مسلمانان تایوان در توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی با کشورهای اسلامی و سایر کشورها کمک می کند.

 

زمان تأسیس این مسجد تاکنون، مسجد جامع تایپه منبع اصلی اطلاعات اسلامی و مقصد عموم مردم، مدارس و مراکز برای یادگیری فرهنگ اسلامی است.

این مسجد مجموعه ای از خدمات اسلامی، فرهنگی و علمی را ارائه می دهد و زبان عربی، کارگاه، برگزاری سمینار میان مسلمانان وغیر مسلمانان از دیگر فعالیت های این مسجد است

.مسجد تایپه دارای دو مناره به ارتفاع ۲۰ متر است و ارتفاع سالن نماز در داخل مسجد، ۱۵ متر است.

 

مقام های تایپه، این مسجد را در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۹۹ میلادی به عنوان یک آثار تاریخی به ثبت رساندند. این مسجد به صورت کنونی خود در سال ۱۹۶۰ میلادی بازسازی شده است.

 

مسجد تایپه بر اساس معماری اسلامی و عربی ساخته شده است و گنبد سبز رنگی از جنس برنز دارد که ارتفاع سقف آن به ۱۵ متر می رسد و قطر آن ۱۵ متر است. طراحی آن بسیار شگفت انگیز است به طوری که این مسجد بدون ستون در وسط محکم قرار گرفته است و با ورق هایی از مس زرد پوشانیده شده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار