تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

نصب آبسرد کن های رایگان در شهرهای مختلف هند توسط موسسه حسین کیست

یک پایگاه تخصصی در هند اعلام کرد: باتوجه به گرمای شدید در هند، دستگاه های خنک کننده آب رایگان توسط سازمان «حسین کیست» برای یادآوری تشنگی امام حسین(ع) در مناطق مختلف این کشور نصب شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از c-karbala، پایگاه تخصصی هندی« News Meter» در امور شبکه های جهانی اجتماعی تصاویری از آب سرد کن های رایگان در شهرهای مختلف هند منتشر کرد.

 

این پایگاه خبری در گزارشی اعلام کرد: صحنه به دست آوردن آب آشامیدنی سرد در این هوای گرم زیباست. این زیبایی در انتشار سریع و انبوه این تصاویر سهیم بوده است.

در این گزارش آمده است: مکان اصلی که این آب سردکن در آن نصب شده است، ایستگاه راه آهن شهر رایپور است که در ششم می ۲۰۱۸ میلاد توسط داوطلبان سازمان بین المللی کمک به بیماران و نیازمندان «من هو الحسین؟»(حسین کیست) در انجا نصب شد.

براساس این گزارش، ایده این کار خیرخواهانه الهام گرفته از تشنگی امام حسین(ع) در صحرای کربلا است. به همین دلیل آب سرد رایگان برای فقیرانی که نمی توانند یک بطری آب را خریداری کنند، تهیه شده است، به خصوص که اخیرا دمای هوا در هند بالاست.

این پایگاه تخصصی اعلام کرد: روی این آب سرد کن عبارت «اشرب الماء و أذکر عطش الحسین»( آب بنوش و عطش امام حسین(ع) را به یادآور) نوشته شده است. این عبارت یادآور فاجعه کربلاست که امام حسین(ع) به همراه ۷۲ تن از یارانش توسط اشقیاء به شهادت رسیدند.آنها به مدت سه روز از رسیدن آب به خیمه امام و یارانش جلوگیری کردند. این درحالی است که امام به سربازان دشمن و اسب هایشان اجازه داده بود که هنگام رسیدن به نهر فرات از آن آب بنوشند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار