تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

جاذبه های دیدنی در شهر آنکارا را از دست ندهید

بازدید از موزه ها و گالری های هنری بخش جدائی ناپذیر از سفر به شهر آنکارا است و در این شهر با موزه های متعددی برخورد خواهید کرد .

همانطور که می دانید شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور است که با وجود جاذبه های دیدنی فراوان و آثار تاریخی متعدد به شهرت رسیده و به مقصدی ایده ال برای گذران تعطیلات تبدیل شده است . این شهر مدرن سراسر پوشیده از آسمان خراش های سر به فلک کشیده است و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی دارد . اما دقیق تر که بنگریم در کنار چهر ای مدرن و پیشرفته ، دارای طبیعتی زیبا است و هنگام سفر به این شهر با آثار تاریخی ارزشمندی برخورد خواهید نمود که شما را با تمدن و فرهنگ هزاران ساله این سرزمین بیشتر آشنا می کند .

جاذبه های دیدنی این شهر در تور ترکیه سفر باتو  فراوان است اما همگی در فاصله کمی از یکریگر قرار دارند و میتوانید با برنامه ریزی صحیح همه آن ها ظرف چند روز ببینید . قلعه‌ی آنکارا ، آرامگاه آتاتورک ، مسجد قوجاتپه و موزه‌ تمدن‌های آناتولی تنها برخی از مکان های دیدنی در این شهر است . سپس می توانید به مراکز خرید متنوع رفته و یا در پارک های زیبای این شهر وقت بگذرانید . در ادامه این مطلب شما را با برخی از مکان های دیدنی این شهر آشنا خواهیم نمود و اطلاعات هرچند مختصری را در اختیارتان می گذاریم . پس اگر قصد سفر به آنکارا را دارید ، با ما همراه باشید:

 

۱ . موزه‌ی فضای باز آلتینکوی

در شهر آنکارا موزه ها و مکان های فرهنگی متعددی وجود دارد که همگی آن ها ارزش بارها بازدید را دارند . اما یکی از مشهورترین آن ها موزه‌ی فضای باز آلتینکوی نام دارد و حین بازدید از آن با آداب و رسوم و شیوه زندگی گذشتگان این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . این مجموعه در فضای طبیعی و بسیار زیبا بر پا شده است و گشت و گذار در آن لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود . فروشگاهها و دکه های مختلفی نیز در این مکان وجود دارد که انواع صنایع دستی و غذاهای محلی در آن عرضه می گردد . و خلاصه همه چیز برای سپری نمودن یک روز ایده آل در دل طبیعت مهیا است .

۲.  موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ تمدن‌های آناتولی از دیگر موزه های مشهور این شهر است که در بر گیرنده آثار ارزشمند تاریخی است بوده و از این رو بازدید از آن بسیار پرطرفدار و سرگرم کننده خواهد بود . این موزه در بازار و کاروان‌سرایی قدیمی این شهر قرار دارد و از بخش های مختلفی همچون ساختمان‌های اداری ، سالن کنفرانس ، آزمایشگاه و کتابخانه‌ و گالری های هنری تشکیل شده است .

در این موزه از آثار باستانی به جا مانده از فلات آناتولی دیدن می نمایید ، که دوران پارینه ‌سنگی تا سلسله عثمانیان را شامل می گردد . برخی از این آثار از طلا و نقره و برنز ساخته شده اند و همچنین مجموعه‌ ای نفیس از اولین سکه‌های ضرب‌ شده نیز در معرض دید قرار دارد که قدمت برخی از آن ها به هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد .

 

۳. موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا

همانطور که گفتیم بازدید از موزه ها و گالری های هنری بخش جدائی ناپذیر از سفر به شهر آنکارا است و در این شهر با موزه های متعددی برخورد خواهید کرد . موزه‌ نیروی هوایی آنکارا از دیگر موزه های جذابی است که برای به نمایش گذاردن تاریخ هواپیمایی کشور ترکیه بر پا شده و در آن بیش از هفتصد اثر   مربوط به هوانوردی ، سند و عکس تاریخی در همین زمینه به نمایش درآمده است . باید افزود بازدید از این مجموعه به خصوص برای نوجوانان علاقمند جالب و سرگرم کننده خواهد بود و اطلاعات آموزنده ای نیز به مراجعین داده می شود . در بخش دیگری از این موزه لباس‌های فرم کارکنان ، گواهی‌نامه‌ها و مدال‌های اخذ شده کارکنان این صنعت به نمایش در آمده است .

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، همچنین در بخش دیگری از این موزه بازدید کنندگان وارد قسمتی می شوند که در آن ماکت های شبیه سازی شده هواپیما قرار دارد و از نزدیک میتوان تمامی قسمتهای یک هواپیما و بویژه اتاق خلبان را از نردیک رویت نمود . همچنین برج چتربازی که توسط مهندسان ترک و روس در سال ۱۹۳۷ ساخته شده نیز در همین مجموعه قرار دارد . افراد بالای شانزده سال نیز میتوانند لذت چتر سواری را تجربه نمایند .

 

۴.  قلعه‌ آنکارا

قلعه‌ تاریخی آنکار یکی از تاریخی ترین مکانهای این شهر است که بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . این بنا توسط رومیان ساخته شده و قدمت آن به قرن هفتم میلادی باز می گردد . باید افزود این بنا قرن ها بعد توسط سلجوقیان و عثمانیان نیز مورد استفاده قرار گرفت .  این بنای باشکوه از یک ردیف دیوار داخلی و یک ردیف دیوار بیرونی درست شده که اطراف آن توسط برج های زیادی محافظت می شد .

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار