تاریخ انتشار :

مرکز جهانی فتوای آنلاین الازهر

الازهر رسما بازی رایانه‌ای «فورتنایت» را حرام اعلام کرد

الازهر روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بازی‌های رایانه‌ای که دعوت به خشونت می‌کنند و به عقاید دین اسلام ضربه می‌زنند، حرام هستند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، مرکز جهانی فتوای آنلاین الازهر، روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای حرام بودن بازی‌هایی را که دعوت به خشونت کرده و موحب مخدوش شدن عقاید دینی می‌شود، حرام اعلام کرد.

بیانیه الازهر پس از آن صادر شد که در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای اخیر جنجال گسترده‌ای بر سر بازی رایانه‌ای فورتنایت به وجود آمده است، چون در صحنه‌هایی از این بازی تحریک به خشونت و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان می‌شود و همچنین در آن با توهین به ساحت مقدس کعبه معظمه، برای امتیازگیری باید خانه خدا را تخریب کرد.

مرکز جهانی فتوای الازهر تأکید کرد: پیش از این درباره بازی‌های رایانه‌ای که با ربودن ذهن جوانان، آنها را از وظیفه اصلی خود در تحصیل علم مفید یا کار دور می‌کند و آنها را در دنیای مجازی به دور از واقعیت‌ها حبس می‌کند و  موجب بروز رفتارهای خشونت‌آمیز و نفرت‌پراکنی یا آزار رساندن به خود و دیگران می‌شود، هشدار داده بودیم.

این مرکز همچنین تصریح کرد بازی رایانه‌ای فورتنایت با مبهم و تاریک کردن مفاهیم در نزد فرزندان ما و دعوت به خشونت، قتل و خود‌کشی  و همچنین تخریب خانه خدا به طور مستقیم بر عقیده فرزندان ما تأثیر منفی می‌گذارد و موجب می‌شود که ارزش مقدسات اسلامی برای آنها دست کم گرفته شود، از جمله خانه خدا که هر روز به سمت آن نماز می‌گزارند و در حج آن را طواف می‌کنند و محل خیر و برکت است و نخستین خانه‌ای است که روی زمین بنا شده است.

مرکز جهانی الازهر بر حرام بودن همه بازی‌های رایانه‌ای که دعوت به خشونت می‌کند یا شامل باورهایی اشتباه است که موجب مخدوش شدن اعتبار دین می‌شود، تأکید کرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار