تاریخ انتشار :

پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی

برگزاری کمپین FreeZakzaky برای آزادی علامه زکزاکی

کمیسون حقوق بشر اسلامی در لندن، از فعالان آزادی‌خواه خواسته است تا برای آزادی شیخ زکزاکی و همسرش از بازداشت غیرقانونی، در یک کمپین شرکت کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، جلسه دادگاه برای بررسی پرونده علیه شیخ زکزاکی و معلمه زینه در تاریخ اول جولای ۲۰۲۱ (پنجشنبه ۹ تیر) از سر گرفته خواهد شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده‌ای که علیه آنها در کادونا تشکیل شده، بارها به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است. شیخ و همسرش بیش از پنج سال در بازداشت غیرقانونی بوده‌اند. دادگاه عالی فدرال نیجریه، عالی‌ترین دادگاه این کشور، حکم آزادی شیخ و همسرش از جمله پرداخت غرامت به آنها را صادر کرد. با این حال، مقامات ایالتی تصمیم گرفته‌اند این زوج را تحت پیگرد قانونی قرار دهند و آنها را در زندان ایالتی کادونا زندانی کنند؛ شرایط بهداشتی نامناسب این زندان به ویژه در شرایط همه‌گیری کنونی، سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

 

کمپین FreeZakzaky خواستار آزادی فوری شیخ و همسرش و همه افرادی است که پس از کشتار زاریا در سال ۲۰۱۵ بازداشت شده‌اند. کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن نیز از همه فعالان آزادی‌خواه دعوت کرده است تا با نوشتن نامه به وزیر امور خارجه کشورشان از مقامات نیجریه‌ای خواستار آزادی سریع شیخ و همسرش شده و اطمینان حاصل کنند که پیگرد قضایی همه اعضای جنبش اسلامی نیجریه بلافاصله متوقف می‌شود.

حکم دادگاه عالی مبنی بر آزادی این زوج در سال ۲۰۱۷ صادر شد اما هرگز عملی نشده است؛ دادگاه خانواده زکزاکی چندین بار به تعویق افتاده که این دیدگاه را تقویت می‌کند که مقامات نیجریه از سیستم قضایی سوء استفاده می‌کنند تا آنها را در زندان نگه دارند به این امید که آنها در بازداشتگاه آرام بمیرند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار