تاریخ انتشار :

فرانسه

اسلام هراسی دولت فرانسه علیه زنان محجبه

در انتخابات اخیر فرانسه، یک زن مسلمان فرانسوی که عضو حزب سبز اروپا نیز بود، به دلیل داشتن حجاب از ریاست یک شعبه اخذ رأی در فرانسه برکنار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از الجزیره، در انتخابات اخیر فرانسه در استان وال دو مارن مسئولان این استان با استناد به اصل بی‌طرفی، مانع ریاست رشیده کبوری بر یک مرکز اخذ رأی در شهرداری ویتری سورسن شدند. در این اصل تصریح شده است که مسئولان برگزاری انتخابات باید بی‌طرف بوده و دارای هیچ علامت مشخصه‌ای نباشند که حاکی از تعلق آن‌ها به یک گروه سیاسی و مذهبی خاص است. در این مورد مسئولان استان با استناد به محجبه بودن رشیده، او را بی‌طرف ندانستند.

در گزارش منتشرشده در روزنامه فرانسوی لوموند، کریستف عیاد تصریح کرده است که بنا به مقررات، فردی که دارای لباس‌هایی حاکی از گرایش مذهبی خاص باشد، نمی‌تواند ریاست صندوق رأی را بر عهده داشته باشد. با استناد به این اصل از ریاست رشیده کبوری، مشاور شهرداری و عضو حزب سبز اروپا‌، در مرکز اخذ آراء شماره ۱۵ در مدرسه ژان ژورس به دلیل محجبه بودن او جلوگیری شده است.

این عضو حزب سبز اروپا در یادداشتی که برای روزنامه لوپاریزین نوشته، تصریح کرده است که زنی وارد دفتر شعبه اخذ رأی شد که من ریاست آنجا را بر عهده داشتم و به من توهین کرد و به دلیل حجاب من را اسلامی خواند. وی در این یادداشت تأکید کرد است که این عمل را توهینی به خود می‌داند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار