تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

در خرید پرده پذیرایی به چه نکاتی باید توجه کنیم

یک پرده متناسب با سقف خانه خریداری کنید. اگر پرده پذیرایی شما با سقف خانه هماهنگ و متناسب نباشد، پرده هیچ کمکی به زیبایی و نظم خانه شما نخواهد کرد.

انتخاب و خرید پرده پذیرایی یکی از تاثیرگذارترین و اصلی ترین مسائل در زیبایی هر منزلی است. بنابراین در هنگام خرید پرده پذیرایی باید به موارد زیادی دقت نمود.

زیرا افراد زمان زیادی در اتاق پذیرایی سپری می کنند. در طراحی دکوراسیون خانه، شما می توانید اتاق پذیرایی را نقطه کانونی در نظر بگیرید و سایر وسایل خانه مانند مبلمان و پرده پذیرایی را طبق آن خریداری کنید. با تعویض یا خرید پرده پذیرایی می توانید به آسانی تغییرات مثبتی در اتاق پذیرایی ایجاد کنید.

انتخاب به جا و مناسب پرده تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد گذاشت. برای مثال باید پرده و رنگ آن را باید بر اساس مبلمان و سایر وسایل خانه انتخاب کنید تا یک خانه جذاب تر و زیباتر داشته باشید. خرید پرده پذیرایی مناسب اهمیت زیادی دارد و تعویض پرده ممکن است اتاق پذیرایی را به شکل قابل توجهی دگرگون سازد. در این مقاله، ما شما را در خرید پرده پذیرایی مناسب که یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی دکوراسیون به شمار می رود، راهنمایی خواهیم کرد.

 

خرید پرده براساس دکوراسیون خانه

پرده پذیرایی و سایر وسایل خانه باید براساس سبک خانه خریداری شود. برای مثال اگر مبلمان شما رنگ تیره ای دارند، بهتر است پرده ای بخرید که با مبلمان تناسب داشته باشد و خانه شما را زیباتر کند. البته سلیقه شما پیش از هر چیزی مهم تر است. بنابراین بهتر است وسایل خانه را طبق سلیقه خود خریداری کنید. اگر سلیقه را در نظر بگیرید، طبیعی است که در خانه احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

پرده پذیرایی

یکی از تاثیرگذاران ترین وسایل در خانه، پرده پذیرایی است. زیرا از وسایلی است که همیشه جلوی چشم قرار دارد. بنابراین در خرید آن دقت کنید تا یک خانه دلنشین و زیبا داشته باشید. در خرید پرده نیز مانند بقیه وسایل باید به مواردی مانند جنس و طرح توجه کنید. همچنین محیطی که قرار است پرده در آن نصب شود را در نظر بگیرید.

در خرید پرده پذیرایی، سلیقه و دکوراسیون منزل را در نظر بگیرید. فقط به زیبایی پرده فکر نکنید و تناسب آن با سایر اجزای خانه را نیز به دقت بررسی کنید. برای مثال اگر خانه شما کوچک است، پرده ای خریداری کنید که منزل شما را دل باز و بزرگ نشان دهد. پرده پذیرایی با رنگ روشن می تواند چنین اثری داشته باشد. زیرا پرده های تیره رنگ، خانه را کوچک تر نشان می دهد و برای خانه های بزرگ مناسب است.

 

رنگ پرده

اگر یک پرده رنگ روشن بخرید، دیگر لازم نیست برای روشن تر کردن فضای خانه هزینه کنید. زیرا پرده های رنگ روشن می توانند نور را جذب کنند و در خانه پخش کنند. این پخش نور باعث می شود خانه شما بزرگ تر و روشن تر به نظر بیاید. اکثر خانه های امروزی کوچک و آپارتمانی هستند، بنابراین خرید پرده پذیرایی رنگ روشن می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

برای خانه های آپارتمانی و کوچک نباید از پرده های ضخیم و تیره رنگ استفاده کنید. زیرا جلوی ورود نور را به خانه می گیرند و خانه را کوچک تر نشان می دهند. بنابراین خرید پرده پذیرایی تیره رنگ ممکن است انتخاب مناسبی نباشد. زیرا نور خورشید نخواهد توانست وارد فضای منزل شما شود. پرده پذیرایی ساده و تک رنگ ممکن است از پرده پر رنگ و گل گلی مدرن تر و جذاب تر به نظر برسد.

 

سقف خانه

یک پرده متناسب با سقف خانه خریداری کنید. اگر پرده پذیرایی شما با سقف خانه هماهنگ و متناسب نباشد، پرده هیچ کمکی به زیبایی و نظم خانه شما نخواهد کرد. برای مثال اگر خانه شما سقفی کوتاه دارد، در هنگام خرید پرده پذیرایی به پرده های پر نقش و نگار و والان دار فکر نکنید. قاب پرده پذیرایی نیز بهتر است ساده باشد. زیرا سقف بلندتر دیده می شود و خانه شما شیک تر و زیباتر به نظر خواهید رسید.

 

ارتفاع پنجره

در خرید پرده پذیرایی حتما ارتفاع پنجره های پذیرایی خود را در نظر بگیرید تا بتوانید یک پرده تاثیرگذار و زیبا انتخاب کنید. اگر خانه شما پنجره هایی کم ارتفاع و کوچک دارند، نباید پرده هایی به همان ارتفاع خریداری می کنند. پرده های سرتاسری می تواند انتخاب مناسبی باشد. زیرا این نوع پرده ها یک خطای دید ایجاد می کنند و سقف را بلندتر نشان می دهند. خرید پرده پذیرایی با در نظر گرفتن ارتفاع پنجره، خانه شما را زیباتر خواهد کرد.

 

تعداد پنجره ها

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در خرید پرده پذیرایی، تعداد پنجره های پذیرایی است. اگر پذیرایی پنجره های زیادی دارد به فاصله آن ها دقت کنید. اگر فاصله پنجره ها زیاد نیست از پرده پذیرایی یکدست استفاده کنید. برای پنجره هایی با فاصله زیاد، بهتر است چند پرده بخرید و آن ها را روی ضلع دیوار نصب کنید. از وسایل دکوری و تابلوهایی که با دکوراسیون خانه متناسب هستند می توانید برای پر کردن فاصله پرده ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار