تاریخ انتشار :

فرانسه

صدای زنان مسلمان و محجبه در رسانه حجاب و شهر

این دو خواهر که هفت سال با هم فاصله سنی دارند سرانجام در سال ۲۰۰۸ تصمیم به ماجراجویی می گیرند: آنها م خواستند با مشارکت همدیگر با هم کار کنند، با مردم ارتباط داشتند و با زنان از هر طیف زندگی صحبت می کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهریمریم و خدیجه دو خواهر هستند که از نوجوانی حجاب دارند. در سال ۲۰۰۸ یعنی سیزده سال پیش آنها تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تبعیض ها خودشان بیزینس راه بیندازند. رسانه ای که نام آن را «حجاب و شهر» گذاشتند ، یک رسانه زنانه بدون ممنوعیت و محدودیت ها تا زمانی که موفق شوند حجاب را به همگان معرفی کنند.

آنها در سالهای نوجوانی خود پوشیده و با حجاب بودند تا آنکه موفق شدند اولین وب سایت مشارکتی زنان را تاسیس کردند که صدای زنان مسلمان و محجبه را به نام «حجاب و شهر» به گوش همه برسانند با اشاره به سریال آمریکایی Sex & the City می دهد اما این بار موضوع حجاب در شهر است.

این دو خواهر در مانتس لاجولی بزرگ شده اند. پدر آنها همیشه مدرسه را مکانی مقدس برای تحصیلاتشان می دانست. آنها در دوران کودکی به مدارس عرب زبانان رفتند و در نوجوانی بدون هیچ اجباری متاثر از محیط حجاب را برگزیدند ومحجبه شدند. خدیجه برنامه ریزی شهری را مطالعه کرد و DESS گرفت. وی در طول دوران تحصیلات دانشگاهی و حرفه ای خود متوجه شده است که حجاب می تواند او را از نظر اجتماعی حفظ کند . او اسلام هراسی را نگاه نامحرمان و قضاوتهای تبعیض آمیز می داند.
قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی در مدارس دولتی فرانسه از سال تحصیلی ۲۰۰۴-۲۰۰۵ لازم الاجرا شد. مریم در این زمان آخرین سال تحصیل خود را می گذراند.

تحصیلات وی بسیار تحت تأثیر آنچه در آن زمان قانون ضد حجاب خوانده می شد قرار گرفت. او می گوید: به خاطر داشتند اغلب از کلاس اخراج می شد هدف این بود او را بشکنند. با این حال موفق به قبولی در آزمون SciencePo گردید.

این دو خواهر که هفت سال با هم فاصله سنی دارند سرانجام در سال ۲۰۰۸ تصمیم به ماجراجویی می گیرند: آنها م خواستند با مشارکت همدیگر با هم کار کنند، با مردم ارتباط داشتند و با زنان از هر طیف زندگی صحبت می کردند. و رسانه «حجاب و شهر» یک رسانه برای زنان را راه اندازی کردند که صدای زنان مسلمان و محجبه در شهر است. آنها با اراده و محکم راه خود را شروع کردند و به مبارزه علیه کلیشه ها پرداختند شروع به سخنرانی های مکرر حتی درشت کردند تا به کمک این رسانه نگاه به زنان محجبه را درمان کنند

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار