تاریخ انتشار :

به نشر

پاسخ به سوالات کودکان و نوجوانان درباره امام رضا(علیه السلام) در کتاب «برای ضامن آهو»

کتاب «برای ضامن آهو» که به همت به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به چاپ رسیده، پاسخگوی پرسش‌های کودکان و نوجوانان درباره امام رضا(ع) و زیارت است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) این کتاب حاوی ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان است که البته فقط به یک موضوع از زندگی حضرت رضا(ع) مربوط نیست. از این رو خواننده های کتاب، کودکان و نوجوانان هم با مسائل تاریخی زندگی امام رضا(ع) آشنا شده و هم از راه و روش، مقامات معنوی، معنای القاب و حقیقت زیارت آن حضرت آگاهی می‌یابند و نکاتی درباره حرم و اماکن مختلف آن می‌آموزند.

این اثر به قلم حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کودک ونوجوان برگزیده جشنواره‌های مختلف جایزه کتاب فصل، کتاب‌های آموزشی رشد، کتاب سال رضوی و…  به رشته تحریر درآمده است و نویسنده در این اثر سعی کرده به سوالات متنوع و گوناگون کودکان و نوجوانان در باب زندگی امام رضا(ع)، سیره رضوی و جنبه های مختلف زیارت براساس منابع معتبر و استنادات تاریخی از جمله جلد ۴۹ کتاب «بحار الانوار» اثر مرحوم مجلسی و کتاب ۷ جلدی پرسمان رضوی و … به صورت مختصر و مستند پاسخ دهد.

کتاب «برای ضامن آهو» در سال ۱۳۹۴ در قالب کتاب‌های پروانه ویژه کودکان و نوجوانان از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی ) منتشر شده است. این اثر تاکنون بنا به استقبال مخاطبان در سه نوبت تجدید چاپ شده که مجموع شمارگان چاپ شده این اثر به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نسخه می‌رسد.

از ویژگی‌های این اثر می توان به مختصرگویی و دسترسی سریع به پاسخ پرسش ها در زمینه های مختلف و همچنین قابل استفاده بودن نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای همه دوستداران آن حضرت در سنین مختلف که نیاز به ارتقاء آگاهی های خود در ارتباط با مسائل تاریخی زندگی حضرت رضا(ع) و حقیقت زیارت دارند، مناسب اشاره کرد.

علاقه مندان به تهیه کتاب «برای ضامن آهو» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع: آستان نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار