تاریخ انتشار :

مدیر مدرسه شیعیان در اسلام آباد

مدارس«اسلام آباد بوردینگ اسکول» نمونه الگوی تربیت اسلامی در پاکستان هستند

اسلام آباد بوردینگ اسکول یک مدرسه اقامتی برای دانش آموزان شیعه است که در شهر اسلام آباد است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  سجاد حسین آهیر مدیر مدرسه شیعیان در اسلام آباد پاکستان گفت: شیعیان در کشور پاکستان، اقلیتی چشمگیر و فعال‌اند که حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. شیعیان در سراسر این سرزمین پراکنده‌اند و بسیاری از شهرها و روستاهای ایالات پاکستان دارای جمعیت شیعه است. با توجه به رویکرد حکومت پاکستان، محدودیتی برای فعالیت شیعیان در سیاست وجود نداشته و بسیاری از سیاستمداران این کشور از شیعیان بوده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در دهه‌های اخیر خشونت‌های فرقه‌ای علیه شیعیان به کشتار و آزار آنان در پاکستان منجر شده است و نفرت و تعصب در مردم زیاد شده است بنا بر این تعداد سیاستمداران شیعه کاهش پیدا کرده است. چون جمعیت ما کم است و در انتخابات رأی آوردن سیاستمداران شیعه خیلی سخت شده است پس برای مؤثر بودن در تصمیمات عالی کشور راه دیگر را باید انتخاب کرد. برای رسیدن به این هدف لازم است که از لحاظ تحصیلات علمی ما از همه بالاتر باشیم تا در نهادهای مختلف کشور پست‌های مهم پیش شیعیان باشد. بنا بر این برای تربیت شیعیان فعال، متدین و بااستعداد، نهادهای آموزشی نیاز داریم تا بتوانیم در نهادهای مختلف کشور، نقش فعال، مؤثر و مثبت داشته باشیم.

آهیر ضمن بیان اهداف تأسیس این مدرسه شیعی در پاکستان گفت: یک مدرسه بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی باید داشته باشیم که الگو برای مدارس دیگر باشد. برای رسیدن به این هدف بزرگ باید یک مدرسه تأسیس می کردیم که از هر لحاظ بتواند الگو باشد. اسلام آباد بوردینگ اسکول یک مدرسه اقامتی برای دانش آموزان شیعه است که در شهر اسلام آباد است.

وی با اعلام اصول و راهکارهای حاکم بر این مدرسه اظهار داشت: اصل یادگیری اکتشافی، اصل توجه به تفاوت‌های فردی، اصل آزادی عمل حداکثری، اصل کار گروهی، اصل شادابی و نشاط، اصل عزت فردی اصل درونی کردن انگیزه‌ها (مسؤلیت پذیری)، اصل تقید به ارزشهای دینی و التزام به مناسک مذهبی، اصل خلاقیت، اصل کشف استعدادهای نهفته، اصل هویت ملی در این مدرسه مورد توجه آموزش و تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه شیعیان در اسلام آباد پاکستان گفت: وجود نظام آموزشی مترقی همراه با اساتید تحصیلات عالیه و مجرب و کار آزموده و وجود کلاس‌های مجهز به تکنولوژی روز و کلاس‌های مخصوص هر موضوع درسی، آموزش بر اساس استعدادهای دانش آموزان، آموزش بر مبنای فعالیت عملی و آموزش مفهوم محور از جمله امکانات و فضاهای آموزشی این مدرسه است که دانش آموزان پاکستانی از آن بهره مند می‌شوند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون این مدرسه ۱۵۴ دانش‌آموز دارد، افزود: تدریس با روش‌های اکتشافی، توجه ویژه به مهارت افزایی آموزش کاربردی، آموزش پروژه محور، آموزش پژوهش محور، آموزش به صورت گروهی برای یادگیری کار گروهی و ایجاد روش مباحثه‌ای برای تحقق آموزش مفهوم محور از دیگر فعالیت‌های آموزشی در این مدرسه است.

آهیر با اعلام توجه به جنبه روحانی و تربیتی دانش آموزان در این مدرسه گفت: ما در این مدرسه با توجه ویژه به نظام تربیتی مطلوب، اهتمام به برگزاری نماز جماعت، آموزش اخلاق، عقاید و احکام و آموزش قرآن زیر سرپرستی استاد قرآن و فارغ‌التحصیل جامعه المصطفی العالمیه سعی در بهبود تربیتی و پرورشی دانش آموزان داشته و این امور برایمان حائز اهمیت است.

منبع:مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار