تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در بنگلاش

انتشارکتاب «امام سجاد(ع) و آموزش انسانی» به زبان بنگلادشی

کتاب امام سجاد (ع) و آموزش انسانی به قلم حجت‌الاسلام دکتر عبدالله احمدالیوسف (کاتف) از سوی انتشارات انجمن پاک پنجتن، کولنا، بنگلادش منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بنگلاش، ترجمه این کتاب توسط حجت الاسلام حاج علی مرتضی و با ویرایش محمد اقبال در سال ۲۰۲۱، با قیمت ۷۰ تاکا ودر ۵۶ صفحه روانه بازار نشر بنگلادش شد.

سخن ناشر: روشی که امام سجاد(ع) برای هدایت مردم در پیش گرفته بود دعا و نیایش بود. مجموعه این دعاها صحیفه سجادیه را تشکیل داده است. آن امام شاهد عینی واقعه کربلا بود. ایشان تربیت انسان‌ها را برنامه خود قرار داده بود. نویسنده کتاب این موضوعات را به صورت زیبا ترسیم کرده است. آقای میرزا عسکری این کتاب را ابتدا به زبان اردو ترجمه نموده، سپس حجت‌الاسلام علی مرتضی آنرا به زبان بنگلا ترجمه کرده است.

مقدمه کتاب: ویژگی‌های اخلاقی و مناقب امام سجاد بصورت اختصار.

به گفته مترجم در این مقوله بیشتر به ویژگی‌های صحیفه سجادیه توجه شده است.

عناوین مقالات کتاب عبارتند از:

تعالیم و تدریس امام سجاد (ع) از طریق دعا و نیایش. صحیفه سجادیه و نقش آموزشی آن از طریق دعا و نیایش. تاثیر دعا و نیایش، اسباب قبول نشدن دعاها، دعایی که اجابت آن حتمی است.

آموزش بردگان توسط امام سجاد (ع) و برخوردها با اسیران و برده‌ها. امام سجاد (ع) و کمک و دستگیری و امداد رسانی نسبت به فقرا و مساکین. امام سجاد و کتاب رساله حقوق. حقوق اساسی انسان.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار