تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در هند

برگزاری وبینار «سادات رضوی هند و نقش آنان در گسترش تشیع در هند»

وبینار «نقش امام رضا(ع) در وحدت و گسترش تشیع در هند» به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) به همت رایزنی فرهنگی ایران در هند در دهلی نو برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) این وبینار در راستای سلسله برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در هند به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) ۲۰ خردادماه با مشارکت ایرانیان مقیم در دهلی نو برگزار می‌شود و مسابقات ادبی و نمایشگاه فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی به همین مناسبت است.

همچنین گروه بین‌المللی هندیران، نشست ادبی «شعر رضوی در ادب فارسی» را ۲۱ خردادماه برگزار می‌کند و در این نشست مجازی، شاعران و استادان کشورهای هند و ایران سخنرانی خواهند کرد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشنواره فرهنگی ادبی امام رضا(ع) در سه رشته خوشنویسی، شعر و نثر ادبی، ویژه هنرمندان و ادیبان هندوستان نیز با معرفی سه برگزیده ۲۲ تا ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

وبینار «سادات رضوی هند و نقش آنان در گسترش تشیع در هند» با مشارکت آستان قدس رضوی و برخی نهادهای فرهنگی ایران و هند در روز چهارشنبه، ۲۶ خردادماه از دیگر اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در هند در دهه کرامت است.

نمایشگاه مجازی عکس «از حرم تا حرم» در فضای مجازی با نمایش یکصد و پنجاه عکس و فیلم برگزیده در معرفی مشهد و قم نیز برگزار می‌شود. این نمایشگاه ۲۴ تا ۲۸ خردادماه برای بازدید عموم در دسترس است.

محفل ادبی «طلحه رضوی برق»، ادیب و استاد ممتاز هندی و از سادات رضوی نیز با حضور شاعران، استادان و هنرمندان کشورهای فارسی‌زبان ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

انتشار محتوا در فضای مجازی برای معرفی و نشر معارف رضوی به زبان‌های اردو و انگلیسی و مقاله در روزنامه‌ها با عنوان «امام رضا(ع) و سنت گفت‌و‌گوی میان ادیان» از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در هند خواهد بود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار