تاریخ انتشار :

ایالت ایندیانای آمریکا

برنامه‌های فرهنگی مرکز اسلامی «الهدی» برای معرفی دین اسلام

مؤسسه اسلامی «الهدی» در آمریکا، مسجد و مرکز اسلامی بزرگ و جذابی را در شهر فیشرز واقع در ایالت ایندیانای آمریکا افتتاح کرده که درب‌های آن به منظور معرفی اسلام به روی تمام پیروان ادیان باز است و به گفته شهردار، سمبل خلاقیت مسلمانان خواهد بود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  شیخ ناصر کریمیان،عضو  اقلیت اسلامی شهر فیشرز، درباره مسجد و مرکز اسلامی «الهدی» که از سوی مؤسسه اسلامی الهدی ساخته شده است، گفت: به‌زودی برنامه‌های اسلامی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای عموم در این مسجد ارائه می‌شود و این برنامه‌ها تنها برای استفاده مسلمانان نیست.
وی افزود: این مرکز اسلامی از تمام افراد استقبال می‌کند و برای معرفی دین اسلام، به زودی درهای آن به روی همگان باز می‌شود. همچنین فعالیت‌های مختلفی در این مرکز اسلامی برای مردم شهر فیشرز و مناطق مجاور آن ارائه خواهد شد.

مرکز اسلامی الهدی از یک مسجد بزرگ و یک مرکز اسلامی به اضافه یک سالن ورزشی و سالن اجتماعات و همچنین اتاق بازی کودکان تشکیل شده است.

مسئولان این مرکز در مراسم افتتاح آن، ضمن تشکر از همه کسانی که در ساخت این مرکز اسلامی جدید مشارکت داشتند، شرکت‌کنندگان در مراسم را با بخش‌های مختلف این مرکز آشنا کردند.

تصاویری از نمای داخلی این مرکز اسلامی را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید:

«اسکات فادنس» (Scott Fadness)، شهردار فیشرز در این مراسم گفت که با مشاهده این مرکز بزرگ اسلامی بسیار شگفت‌زده شده است و آن را سمبل خلاقیت و یکی از مناظر جذاب شهر فیشرز دانست.

ساخت این مسجد در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد و با کمک مالی اقلیت مسلمان این منطقه، هزینه ساخت مسجد تأمین شد تا سرانجام در پایان ماه می ۲۰۲۱ در میان شادمانی مسلمانان شهر فیشرز، برای افتتاح آماده شد.

گفتنی است، اقلیت مسلمان شهر اندیکوت در ایالت نیویورک آمریکا نیز اخیراً یک مرکز جدید اسلامی با عنوان «مرکز اسلامی اندیکوت» افتتاح کرده‌اند و در طول ماه رمضان گذشته از مسلمانان این شهر در مسجد جدید استقبال کردند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار