تاریخ انتشار :

کویت

برنامه کویت برای ساخت بزرگترین موزه جهان درباره رسول الله

کویت در نظر دارد بزرگترین موزه جهان درباره زندگی پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) را در این کشور احداث کند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، فهد الدیحانی، مدیرکل هیئت عمومی نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و سیره نبوی، در گفت‌وگو با روزنامه کویتی الانباء گفت: کویت به زودی میزبان بزرگترین موزه جهان به مساحت ۲۵ هزار متر مربع درباره زندگی و سیره پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) خواهد بود.

وی افزود: این موزه شامل ۱۴ سالن است که در آنها گوشه‌هایی از حیات پربار پیامبر (صلی الله علیه وآله) یه چند زبان زنده دنیا به همراه نسخه‌های خطی کمیاب و نسخه‌هایی از قرآن کریم به نمایش گذاشته می‌شود.

الدیحانی ادامه داد: مردم کویت و غیرکویتی‌ها از هر ملیت و دینی می‌توانند از این موزه بازدید کرده و با زندگی پربار پیامبر رحمت (صلی الله علیه وآله) و بهترین فرد بشریت آشنا شوند. هیئت نظارت بر چاپ و نشر قرآن نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این پروژه عظیم به بهترین شکل ممکن که شایستگی مقام پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) را داشته باشد، به انجام برسد.

الدیحانی درباره مدت ساخت و زمان افتتاح این موزه مطلبی اضافه نکرد و وزارت اوقاف کویت نیز تاکنون در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار