تاریخ انتشار :

نمایش آثار خوشنویسی

اولین ژوژمان دانشجویی جشنواره ملی کتابت قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه کوثر

اولین ژوژمان دانشجویی جشنواره ملّی کتابت قرآن کریم از شنبه ۸ خرداد ماه افتتاح شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   اولین ژوژمان دانشجویی جشنواره ملی کتابت قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه کوثر، شنبه ۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با نمایش آثار خوشنویسی دانشجویان شرکت کننده در بخش آموزش جشنواره ملی کتابت قرآن کریم افتتاح شد

برای اولین ژوژمان دانشجویی جشنواره ملی کتابت قرآن کریم که به صورت مجازی و از طریق پایگاه اینترنتی exhibition.isqa.ir برگزار خواهد شد، دانشجویان ۸۰ اثر خوشنویسی به دبیرخانه این جشنواره ارائه کردند که پس از گزینش تعداد ۶۰ اثر به بخش نمایش راه پیدا کرد.

لازم به ذکر است جشنواره ملی کتابت قرآن کریم، از اول بهمن ماه ۱۳۹۹ در دو بخش آموزش و مسابقه‌خوشنویسی آغاز به کار نمود، که در بخش آموزش این جشنواره، ۳۷ جلسه کلاس آموزشی با حضور اساتید برتر پژوهشی، هنری و قرآنی در فروردین و اردیبهشت سال جاری و به صورت مجازی در سامانه امجد جهاد دانشگاهی برگزار شد.

یادآور می‌شود جشنواره ملی کتابت قرآن کریم با هدف تقویت مناسبات و تعاملات علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی با محوریت قرآن کریم، تکریم جایگاه والای زنان و کرامت انسانی آن‌ها با توجه به محور قرار گرفتن سوره مبارکه حضرت مریم (س)، شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به کار در زمینه قرآنی و حمایت از آنها، حمایت در راستای گسترش هنر قرآنی، ارائه آموزش‌های لازم برای تربیت هنرمندان متعهد و جوان، شبکه‌سازی گروه‌های هنری و ایجاد روحیه کار گروهی در دانشجویان در رشته‌های کتابت و قطعه‌نویسی در خطوط نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث برگزار می‌شود.

همچنین این دبیرخانه، آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره را تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ تمدید نموده و از دانشجویان هنرمند دعوت کرده است تا با مطالعه دقیق فراخوان و قوانین ارسال اثر مندرج در سایت این جشنواره به نشانی ketabat.isqa.ir آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

(ژوژمان یک کلمه فرانسوی است ( jugement ) و در انگلیسی ( judgment ) به معنی قضاوت کردن است.

دانشجویان هنر برای ارائه آثار خود در دانشگاه ها و مراکز آموزشی هنر آثار خود را ژوژه میکنند و به قضاوت اساتید قرار می دهند . همیشه این قضاوت ساعت ها در دانشگاه های هنر به طول می کشد و سر انجام استاد مربوطه نمره ای را برای این واحد درسی که در طول یک ترم با دانشجویان خود داشته را ارائه می دهد.

میشه گفت که ژوژمان یه چیزی مثل امتحانات آخر ترمه ولی حال و هوای متفاوتی داره.)

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار