تاریخ انتشار :

شورای مسلمانان فرانسه (CFCM)

راه اندازی کمپین حمایت از فلسطین در مساجد فرانسه

شورای مسلمانان فرانسه از نمازگزاران در مساجد این کشور درخواست کرد تا از اهمیت بیت المقدس و مسجد الاقصی در این مکان های مذهبی سخن بگویند و یک کمپین حمایت مالی بزرگ از فلسطینی ها راه اندازی کنند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از « jpost»،شورای مسلمانان فرانسه از نمازگزاران در مساجد این کشور درخواست کرد تا از اهمیت بیت المقدس و مسجد الاقصی در این مکان های مذهبی سخن بگویند.

این درخواست در حالی مطرح شده است که منشور به اصطلاح «ارزشهای جمهوری» که توسط امانوئل مکرون،رئیس جمهوری فرانسه به مسلمانان این کشور تحمیل شده ، صحبت از وقایع بیت المقدس را در مساجد ممنوع کرده است.

این منشور که در ژانویه سال جاری میلادی به تصویب رسید مسلمانان را از انجام بحث های سیاسی در مساجد منع می کند.

در بند ششم این منشور آمده است: مکان های عبادی اجازه ندارند برای گفتمان های سیاسی یا بحث در مورد درگیری هایی که در جهان رخ می دهد مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین ، بحث در مورد تجاوزات اخیر و هرگونه حمله اسرائیل به فلسطینی ها ممنوع است.

محمد موسوی ، رئیس شورای دینی مسلمان فرانسه اعلام کرد که مسلمانان باید ممنوعیت بحث سیاسی در مساجد را نقض کرده و در این شرایط از مسجدالاقصی و بیت المقدس حمایت کنند.

موسوی از افرادی که به مساجد می آیند خواست تا در مورد درگیری اعراب و اسرائیل اقدامی انجام دهند و اهمیت مسجد الاقصی و بیت المقدس را به رسمیت بشناسند تا صدای آنها به گوش مردم جهان برسد.

این شورا همچنین تاکید کرد که مسلمانان فرانسه باید کمکهای مالی به نفع سازمان های غیردولتی بشردوستانه در حوزه فلسطین را سازماندهی کرده و یک کمپین حمایت مالی بزرگ از سوی مساجد در فرانسه به نفع فلسطین راه اندازی کنند.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار