تاریخ انتشار :

آلمان

نژادپرستی واسلام هراسی سیستماتیک در بنگاه های املاک آلمان علیه مسلمانان این کشور

رسانه های محلی آلمان گزارش دادند که سال ها یک بنگاه املاک و مستغلات در غرب این کشور با استفاده از کدهای نژادپرستانه به طور سیستماتیک علیه مهاجران و مسلمانان تبعیض قائل شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از « muslimnews»،رسانه های محلی آلمان گزارش دادند که سال ها یک بنگاه املاک و مستغلات در غرب این کشور با استفاده از کدهای نژادپرستانه به طور سیستماتیک علیه مهاجران و مسلمانان تبعیض قائل شده است.

روزنامه «سوئدوچه زیتونگ» در گزارشی اعلام کرد که « Brebau GmbH » ، دومین شرکت املاک و مستغلات در شهر برمن  از کدهایی برای برچسب گذاری متقاضیان با توجه به سیستم طبقه بندی محرمانه خود استفاده کرده است.

کد E40 طبق اسناد داخلی شرکت افراد رنگین پوست را نشان می داد، در حالی که از KT برای برچسب زدن به زنان مسلمان محجبه استفاده می شد .بر اساس این گزارش  DE هم به شهروندان آلمان اشاره می کند و منظور این املاک از متقاضیان افرادی هستند که به خوبی در جامعه غربی ادغام شده اند.

منابعی از این شرکت که مالک نزدیک به ۱۰ هزار اقامتگاه هستند به رسانه ها گفته اند که این سیستم تبعیض آمیز حداقل برای سه سال در کار بوده است.به گفته کارمندانی که نخواستند نامشان فاش شود ، بیشتر متقاضیانی که از نظر قومی یا مهاجرت برچسب گذاری شده اند  قادر به اجاره خانه یا آپارتمان از شرکت نبودند.

نزادپرستی علیه مسلمانان و مهاجران یک مسئله شناخته شده در آلمان است و تا کنون حرکت های اعتراضی بسیاری در اعتراض به این مسئله انجام شده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار