تاریخ انتشار :

گزارش

چند روایت از مسلمان شدگان / مسلمان شدن در ایران کار سختی است

مدیر انجمن شهید ادواردو آنیلی و موسسه رهیافتگان که اکنون ۱۴ سال است در این زمینه فعالیت دارد و مجموعه اش مرجع این مبحث محسوب می شود می گوید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  جلال طاهریآنچه می خوانید حاصل گفتگوی کوتاهی با  مدیر موسسه رهیافتگان (تازه مسلمانان )است.

جمال طاهری می گوید: بسیاری از مبحث مسلمان شدن افراد فقط همان تصاویر و فیلمهای شعف انگیز شهادتین گفتن را به خاطر دارند ولی متاسفانه حقیقت آن است که مسلمان شدن در ایران کار سختی است. هرچند ایران کشوری اسلامی و با اکثریت شیعی است ولی در عمل کسانی که مسلمان می شوند و حتی مجموعه ای که در مورد رهیافتگان (تازه مسلمانان ) فعال است از سوی مسولین و … مورد بی مهری قرار می گیرند افراد فقط برای ایام شهادت و میلاد و مناسبت ها به ما تماس می گیرند که آیا شما رهیافته ای برای سخنرانی و گفتن از خوبی های اسلام و تشیع دارید؟ این همه چیزی است که برخی مسولین خصوصا از اسلام می دانند.


روایتها

دکتر کاشانی دندانپزشک و از فعالان فرهنگی اصفهان که ارتباط نزدیکی زیادی نیز با آیت الله ناصری عارف مشهور دارد.او می گوید یک روز خواستم وارد مسجد کمر زرین شوم. خانمی حدود ۵۵ ساله جلوی راهم را گرفت و گفت:شما آیت الله ناصری را می بینید،

گفتم بله

گفت اگر می شود از طرف من از ایشان بخواهید مرا دعا کنند

گفتم چشم  ولی همسرتان هم می تواند با ایشان مستقیم صحبت کند

گفت: مادر من یهودی بوده است که مسلمان شده و با پدرم که مسلمان بود ازدواج کرد از آن زمان هر دو از هر دو فامیل طرد شدند و ما الان سه خواهر هستیم که حدود ۵۰ سال داریم و بخاطر این عدم معاشرت و نداشتن فامیل و… مجرد مانده ایم.

این یعنی فضای نگاه برخی مسلمانان به تازه مسلمانان وعدم اهتمام مسولین وعلما چنین وضعیتی را برای فرد ایجاد کرده است که البته  مورد فوق فقط یک نمونه بود

روایت دوم:
خبرگزاری مهر در
https://www.mehrnews.com/news/2873738 به قلم آزاده باقری: خبر از کارتن خواب شدن پیر زنی رهیافته در تبریز می دهد که به دلیل مسلمان شدن از سوی خانواده طرد شده است. زهرا با ۷۵ سال سن جایی برای زندگی و خواب ندارد.

اینها تنها بخش کوچکی از حقایقی است که در زمینه تازه مسلمانان در کشور اسلامی و شیعی ایران درحال رخ دادن است. اما از سوی مسولین حتی مذهبی هیچ نگاه خیری به این موضوعات نمی شود.

جمال طاهری مدیر انجمن شهید ادواردو انیلی و موسسه رهیافتگان که اکنون ۱۴ سال است در این زمینه فعالیت دارد و مجموعه اش مرجع این مبحث محسوب می شود می گوید.

متاسفانه مسولین مذهبی گاهی بیشتر از غیر مذهبی ها در این مسیر ما را دلسرد کرده اند یکی از مسولین جوان و ارشد نظام که در بحث تبلیغ سازمانها و ارگانهای بسیاری زیر نظرشان فعالیت دارد در دو تماس حضوری و پیامکی به ما علنا گفتند رهیافتگان و مسلمان شدگان ربطی به سازمان مطبوع ایشان ندارد که انتظاری در جهت حمایت از آن سازمان که وظیفه مستقیمش اتفاقا همین موضوعات است داشته باشیم.

مشکلات رهیافتگان گاهی آنقدر دردناک است که قلب انسان به در می آید و خواب را از چشم ما که مستقیما با این مشکلات درگیر هستیم می رباید ولی آنچه تجربه کردیم آن بوده که از مسولین نباید انتظاری در حمایت و یا دلسوزی در این امور داشت آنچه هست خود مردم هستند و کمکهای خیرخواهانه آنها.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار