تاریخ انتشار :

کاتولیک بورن آرویسون

تازه مسلمان هلندی:با اسلام آرامش را تجربه می کنم

وقت خود را صرف یادگیری اسلام کنید ، به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند اهمیت ندهید. فقط خداوند سبحانه و تعالی می تواند در مورد شما قضاوت کند. قرآن را بخوانید وبرادرم / خواهرم  به صلح و آرامش هم شاید دست پیدا کنید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

اصل مصاحبه رااینجا ببینید

در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ ، برادر آرویسون از سوئست ، در هلند ، در مرکز فرهنگی اوترخت (المرکز الثقافی اوترخت) رسماً شیعه شد. او کاتولیک متولد شد، وی در یازده سالگی مسیحیت را کنار گذاشت و قبل از اینکه […] به وجود برتری ایمان آورد.

در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ ، برادر آرویسون از سوئست، در هلند، در مرکز فرهنگی اوترخت (المرکز الثقافی اوترخت) رسماً شیعه شد.

او کاتولیک متولد شد، وی در یازده سالگی مسیحیت را کنار گذاشت و مدتی قبل از اینکه جذب اسلام شود، به وجود برتری ایمان آورد.او در مورد فرقه های مختلف اسلام مطالعه کرد ودر آخر متقاعد شد که می خواهد به مکتب اهل بیت علیهم السلام  تعلق داشته باشد. مراسم مسلمان شدنش با حضور دکتر سید ریحان نقوی انجام گرفت.

برادر آریسون در حال حاضر در هلند اقامت دارد و در یک شرکت مخابراتی کار می کند. از برادر آرویسون بخاطر اینکه مصاحبه ما را درسفر پذیرفتند و همچنین مسلمان شدنشان تشکر می کنیم.

 

 لطفاً در درباره ی  خودتان و بزرگ شدنتان و اینکه آیا مذهب روی تربیت شما تاثیر گذاشته است یا نه، توضیحات مختصری ارائه دهید.

من از بچگی کاتولیک بودم ، گزینه ی دیگری نداشتم اما کتاب مقدس را می خواندم. پدر و مادر من سخت گیری های مذهبی نداشتند. بیشتر دوستان من مسلمان بودند و من با آنها بزرگ شدم. من فرهنگ را یاد گرفتم و کم کم شروع به یادگیری بیشتر اسلام کردم.

 

 چگونه در مسیر اسلام قدم گذاشتید و نکته قابل توجه در  شیعه چه چیزی بود که  این فرقه را در بین همه فرقه های اسلام پذیرفتید؟

در آخر، من شروع به یادگیری بیشتر و بیشتر در مورد اسلام کردم. من شروع به خواندن قرآن کردم و شباهت هایی با کتاب مقدس دیدم. به نظرم عجیب بود و این را نمی دانستم و از دوستانم در این باره بیشتر سوال کردم. آنها درباره حضرت عیسی و آنچه او انجام داده است / و هنوز هم باید انجام دهد به من گفتند. با خواندن بیشتر ، احساس صلح  و آرامشی کردم که اغلب تجربه نمی کنم. من نمی دانستم که شما در اسلام چند فرقه دارید. خداوند سبحانه و تعالی می گوید: “کسی که در اسلام فرقه ایجاد می کند، باید با من کنار بیاید”.

 

من خودم را فقط یک مسلمان می دانم اما به دلیل چند مورد، شیعه را بهترین می دانم:

۱- هرگز تصمیمی از جانب دموکراتها برای انتخاب رهبر از سوی مردان اتخاذ نشده بود

۲- خداوند سبحانه و تعالی علی علیه السلام را در میان مردم سعادتمند خداوند قرار داد وقتی که محمد صلی الله علیه و آله از خداوند سبحانه تعالی خواست که خانواده اش را در زیر ردای خود به سعادت برساند.

۳- خداوند سبحانه و تعالی از محمد صلی الله علیه و آله خواست که به غدیر برود و دست علی علیه السلام را بالا بگیرد و به مردم بگوید “اگر من را ولی خود می بینید ، او نیز ولی شما خواهد بود”.

۴-او در کعبه مقدس متولد شد.

 

 به عنوان یک تازه مسلمان ، اسلام را متناسب با زندگی روزمره خود با توجه به رعایت فروعات دهگانه  اسلام مانند نماز و روزه چگونه بیان می کنید؟

چون در خانه کار می کنم می توانم بدون مشکل نماز بخوانم، برایم مهم نیست که دیگران در مورد دین من چه نظری دارند و من نیز در این باره فخرفروشی نمی کنم. اگر مردم بپرسند من می گویم من مسلمان هستم. این اولین ماه مبارک رمضان من است. هفته اول سخت بود اما الان طبیعی است. باید اعتراف کنم که من همه چیزهایی را که در ماه رمضان حرام است را  نمی دانستم. نه تنها روزه آب و غذا می گیرید بلکه دروغ گفتن، موسیقی و جنگ هم ندارید. گوش و دهان شما هم به نوعی روزه دارند.

 

   برای هر کسی که می خواهد  اسلام را بپذیرد اما به دلیل  اسلام هراسی در اروپا و غرب مردد است ، چه توصیه ای دارید؟

وقت خود را صرف یادگیری اسلام کنید ، به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند اهمیت ندهید. فقط خداوند سبحانه و تعالی می تواند در مورد شما قضاوت کند. قرآن را بخوانید وبرادرم / خواهرم  به صلح و آرامش هم شاید دست پیدا کنید.

 

 وقتی ریشه اسلام در واقع از صلح و عدالت ناشی می شود و هدف آن سهولت وجود ما در این کره خاکی است ، به افرادی که اسلام را یک دین ظالمانه می پندارند چه می گویید؟

آنها باید فرهنگ واقعی اسلام را تجربه کنند و از روزنامه ها ،که ترس را تزریق می کنند، نخوانند. ما گوسفند نیستیم که کورکورانه گوش دهیم و دنبال کنیم. خداوند سبحانه و تعالی به شما اراده آزاد داد تا بتوانید خودتان فکر کنید. اگر همه مسلمان بودند و قوانین خدا را رعایت می کردند، جنگ، کمبود غذا و صلح و توازن وجود نداشت.

 

 چه نقطه عطفی برای شما رقم خورد که فهمیدید در این زندگی دعوت بالاتری دارید و قرار است در میان یک بیماری همه گیر جهانی اسلام را بپذیرید؟

من همیشه بیش از حد استرس داشتم و انتظارات زیادی از خودم داشتم. اکنون می دانم که اگر خداوند سبحانه و تعالی بخواهد من در کاری موفق شوم، او به من نشان خواهد داد. اگر به نفع من نباشد، او به من نشان می دهد. بدون هیچ تلاشی. ذهنم آرام است.

 

 

 لطفاً برای هر کسی که در مورد سفر شما به اسلام می خواند ، هر فکر، بینش یا توصیه ی نهایی که دارید را با ما در میان بگذارید.

برای هرکسی که این را می خواند، اگر راه را گم کرده اید، شک دارید یا شوق دارید که بیشتر درباره اسلام بدانید؛ لطفا وقت بگذارید. قرآن بخوانید، با دوستان یا فامیل های مسلمانتان صحبت کنید، اگر سوال دارید یا دنبال جواب می گردید، به مسجد بروید با شیخ ( فردی که تحصیلات آکادمیک درباره اسلام دارد) صحبت کنید. یا فیلم هایی از شیخ های محترم و معروف سراسر دنیا ببینید. در گوگل نروید چون فقط شما را گیج می کند.  وقتی دارید مسلمان می شوید، سعی کنید بفهمید و هرچیزی که ممکن است از دست بدهید را آماده کنید و بدست بیاورید. این تصمیم زندگی است.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

اصل مصاحبه را اینجا ببینید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار