تاریخ انتشار :

اسلام ستیزی در فرانسه

ممنوعیت از کار به خاطر داشتن حجاب

درخواستش برای استخدام رد شد. آن هم نه به خاطر توانایی کاری بلکه فقط به دلیل  پوشش و حجاب اسلامی داشتن

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهریاز طریق تلفن به کارورزی برای کار معرفی می شود اما هنگامی که به صورت حضوری خود را با حجاب و پوشش نشان می دهد، درخواست او برای کار رد می شود. این ماجرا مربوط به دختر دانشجوی مسلمان جویای کار است. چندی قبل یک دانشجوی جوان گریان در توئیتر ویدئویی را منتشر کرد و در آن تبعیض هایی را که به دلیل مسلمان بودن و حجاب خود متحمل شده توضیح می دهد.

به این صورت که او پس از پذیرش برای کارآموزی در رستورانی به دنبال مصاحبه تلفنی کار خیلی خوب پیش رفت و آنها قبولش کردند اما وقتی که برای امضای قرارداد کارآموزی خود به آنجا رفت و دیدند او دختر مسلمان و محجبه ای است با مخالفت شدید مواجه شد و درخواستش برای استخدام رد شد. آن هم نه به خاطر توانایی کاری بلکه فقط به دلیل  پوشش و حجاب اسلامی داشتن . بعد از انتشار این توئیت ناراحت کننده دختر دانشجوی مسلمان برخی از کاربران با همدردی و همراهی با وی ازاین نگاه تبعیض آمیز انتقاد کردند مثلا کاربرانی نوشتند:
حجاب یک مساله پیش پا افتاده و بی اهمیت نیست، بلکه یک خواسته است.

ماشاالله که تلاش می کنید رزق و روزی خود را تأمین کنید. امروز ۵۰ هزار سال از خلقت آسمانها و زمین می گذرد. مسلمانان گرسنه نخواهند ماند، نه برعکس این اتفاق برای آنها می افتد و چوبش را می خورند این یک آزمایش الهی است.
او باید به آنها می گفت که محجبه است.
او در فرانسه زندگی می کند و باید می دانست از این تکه پارچه در کشور مدعی حقوق بشر، نفرت وجود دارد!

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار