تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 1

طراحی سایت سازگار با سئو چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی یک سایت سازگار با سئو ، سازگاری آن با موبایل است. به این معنی که سایت بصورت کامل و بدون حذف هیچ بخشی یا بدون مشکل در هریک از اجزا صفحه ، همانطور که در نسخه دسکتاپ دیده می شود در تلفن همراه نیز اجرا شود.

امروزه سازگار بودن سایت با سئو و استانداردهای گوگل برای هر کسب و کاری ضروری و حیاتی است. به همین دلیل در زمان طراحی سایت و از همان بیس کار باید به سازگاری سایت با سئو توجه زیادی داشته باشید و از طراح سایت خود بخواهید که تمامی اصول سئو تکنیکال را در ساختار قالب سایت رعایت کند. البته وب سایت های قدیمی را نیز می توان با تغییراتی براساس الگوریتم های جدید گوگل سئو کرد که در پایان همین مقاله توضیح می دهیم ، اما بهتر است برای اینکه سایت با سرعت بیشتری در نتایج گوگل ارتقا رتبه را تجربه کند ، ساختار اولیه کاملا سئوبیس طراحی شود.

به جرات می توان گفت که بدون سئو تکنیکال سایر اقدامات سئو داخلی و خارجی مثل تولید محتوا یا لینکسازی به نتیجه نخواهد رسید به همین دلیل تاکید زیادی برای طراحی سئوبیس سایت می شود. اخیرا هم گوگل با بروزرسانی هایی که در الگوریتم ها و فاکتورهای رتبه بندی خود داده به وضوح می توان دید که سایت هایی که ساختار بهینه ، سرعت بیشتر و سازگاری بهتر با موبایل دارند ، در رتبه های بالاتری در نتایج قرار می گیرند.

علاوه برا این مقاله ، پیشنهاد می کنیم افرادی که علاقه مند به یادگیری سئو هستند و یا مالک وب سایتی هستند که قصد بهبود رتبه آن در گوگل را دارند مقالات تخصصی سئو را در وب سایت سئوبهینه به آدرس seobehine.ir مطالعه نمایند و از جدیدترین متدهای سئو ، آخرین بروزرسانی های گوگل و جدیدترین منابع و مقالات مطلع شوند.

 

ویژگی های یک سایت سازگار با سئو

به طور کلی انجام سئو سایت بهینه سازی فاکتورهای متعددی را شامل می شود. اگر بخواهیم تمامی ویژگی های یک سایت سازگار با سئو را بیان کنیم باید یک کتاب کامل نگارش شود و در حد یک مقاله نمی توان تمامی فاکتورها را توضیح داد. زیرا گوگل زمانیگه قصد رتبه بندی و مقایسه سایت ها را دارد به فاکتورهای زیادی در حدود ۲۵۰ فاکتور توجه می کند و این یعنی اگر یک سایت سازگار با سئو می خواهید باید تمامی این ۲۵۰ یا بیشتر فاکتور را اجرا کنید. در حقیقت تعداد کمی سایت در سرتاسر وب هستند که همه ویژگی های مثبت را داشته باشند ، اما مسلما سایت هایی که در رتبه های اول تا سوم و حتی صفحه اول گوگل قرار می گیرند ، فاکتورهای بیشتری را نسبت به رقبای خود بهینه کرده اند.

۵ ویژگی اصلی سایت سازگار با سئو را توضیح می دهیم که با ایجاد این ویژگی های در وبسایت خود بدون شک جایگاهی در صفحه اول نتایج گوگل بدست خواهید آورد. درصورتیکه خودتان در اجرای روش های سئو و بهینه سازی سایت اطلاعات کمی دارید ابتدا مقالات ارائه شده در وبسایت سئوبهینه را در آدرس اینترنتی seobehine.ir مطالعه کنید و سپس گام به گام سایت خود را بهینه نمایید. همچنین می توانید از نظرات مشاورین و یاری متخصصین سئو این شرکت نیز بهره مند شوید.

 

نمایش صحیح و بدون ایراد در موبایل

مهم ترین ویژگی یک سایت سازگار با سئو ، سازگاری آن با موبایل است. به این معنی که سایت بصورت کامل و بدون حذف هیچ بخشی یا بدون مشکل در هریک از اجزا صفحه ، همانطور که در نسخه دسکتاپ دیده می شود در تلفن همراه نیز اجرا شود. این ویژگی به قدری برای ارتقا رتبه سایت اهمیت دارد که گوگل اخیرا ملاک رتبه بندی سایت ها را براساس عملکرد و نحوه نمایش آنها در موبایل انجام می دهد.

سرعت بالای سایت سازگار با سئو

یکی از نکات دیگر که باید رعایت شود ، سرعت بارگزاری سایت است. سرعت بارگزاری تعیین کننده زمانی است که طول می کشد تا کاربر یک صفحه از سایت را پس از کلیک روی آدرس سایت یا وارد کردن آدرس در نوار مرورگر ، مشاهده نماید. شما باید سعی کنید طراحی سایت را به گونه ای انجام دهید که این زمان کمتر از ۲ ثانیه باشد. اگر دقت کرده باشید سایت هایی  که در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند ، در زمان بسیار کمی پس از کلیک شما بصورت کامل نمایش داده می شوند. گوگل با معرفی core web vitals  نشان داد که این ویژگی ضرورت زیادی برای سایت هایی که قصد ارتقا رتبه دارند ، دارد.

 

عاری از محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از بدترین ویژگی های برخی از سایت ها می باشد که از پیشرفت و ارتقا رتبه آنها جلوگیری می کند. محتوای تکراری فقط این نیست که محتوایی از سایت دیگر کپی شود ، بلکه می تواند بین صفحات سایت خودتان نیز محتوای تکراری ایجاد شود. سایت های سازگار با اصول سئو ، محتوای تکراری را به حداقل ممکن و حتی صفر می رسانند. حتما سایت خود را از نظر محتوای تکراری بررسی کنید و اگر چنین صفحاتی در سایت شما وجود دارد یا آنها را یکی کنید یا از تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه اصلی استفاده نمایید. به منظور یادگیری رایگان اصول تولید محتوا ، از طریق لینک مشخص  شده مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

 

کدهای بهینه و فشرده

کد های بهینه و فشرده سازی شده یکی از ویژگی های سایت های سازگار با موبایل است. برای چک کردن این موضوع می توانید سورس کد سایت خود را مشاهده کنید. اگر فاصله میان کدها کم و تعداد خطوط برنامه نویسی کم باشند یعنی کدها فشرده سازی شده اند. البته بهینه سازی کدهای قالب فقط به فشرده سازی ختم نمی شود و حتما باید کدهای اضافه از قالب حذف شوند تا سایت با سرعت بیشتری بارگزاری شود و کاربر مدت زمان کمتری را برای بارگزاری کدها و نمایش سایت صرف کند.

 

ساختار مناسب url  ها

ساختار url  ها نیز نقش پررنگی در شناسایی صفحات توسط ربات های جستجوگر دارند. سایت هایی که آدرس صفحات آنها به درستی تنظیم نشده باید به کمک سئو ، اصلاح و بهینه شوند. هیچ دو صفحه ای نباید url  یکسانی داشته باشند. هیچ صفحه ای نباید با چند آدرس در گوگل ایندکس شود. یعنی هر صفحه فقط و فقط یک آدرس دارد.

 

چگونه سایت قدیمی را با سئو سازگار کنیم؟

برای سازگاری سایت قدیمی با سئو ، حتما باید کد های قالب بروزرسانی شود. ایراداتی که در کنسول جستجوی گوگل هست را برطرف کنید و صفحات اصلی و لندینگ پیج های سایت را با حفظ زیبایی به شکل ساده و سبک تری بازطراحی کنید. اگر قصد دارید سایتی را از نو طراحی کنید ، تمامی موارد بالا را به یاد داشته باشید اما اگر قصد دارید که با هزینه کمتری همان سایت قدیمی خود را بهینه کنید ، ابتدا باید آنالیز کاملی از سایت شما انجام شود. بررسی سئو سایت را هم می توانید خودتان به کمک ابزارهای رایگان بررسی سایت در وبسایت analyser.seobehine.ir انجام دهید و هم می توانید از متخصصین بهینه سازی سایت کمک بگیرید. پس از اینکه ایرادات سایت مشخص شد ، ابتدا نواقصی که در موارد بالا ، یعنی سرعت ، سازگاری با موبایل ، فشرده سازی کدها ، محتوای تکراری و ساختار آدرس صفحات وجود دارد را مرتفع کنید. برای اجرای بهتر هر مرحله مقالات و منابع سئو می تواند راهنمای شما باشد.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار