تاریخ انتشار :

شهر مورهید مینه سوتا در آمریکا،

مشارکت شهروندان آمریکایی در پاکسازی شعارهای نژادپرستانه روی در و دیوارهای مسجد «مینه سوتا»

ده‌ها نفر از مردم شهر مورهید در ایالت مینه ‌سوتا برای کمک به پاکسازی شعارهای نژادپرستانه ای که در ماه رمضان بر دیوارهای مسجد این شهر نوشته شده بود، به این مکان آمدند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از «اونیفرم»، به دنبال حمله نژادپرستانه به مسجدی در شهر مورهید مینه سوتا در آمریکا،  مردم این شهر برای کمک به پاکسازی شعارهای نژادپرستانه روی در و دیوارهای این مسجد در این مکان حاضر شدند.

نادر یوسف، یک دانشجوی داوطلب در این باره گفت: دیدن اقدامات تنفر آمیز در جامعه ناراحت‌ کننده است، ولی دیدن حضور مردم برای کمک به پاکسازی این مسجد بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: دیدن  همه این افراد در این مکان نشان می دهد  بسیاری از اعضای جامعه هستند که به یکدیگر اهمیت می دهند.

بنابراین گزارش، حدود ۴۰۰ نفر از افراد داوطلب اعم از مسلمان و غیر مسلمان برای کمک به روند تمیز کردن دیوارهای مسجد، با برس، آب و مواد شوینده در این مکان حاضر شدند.

همچنین یک صفحه اینترنتی برای جمع آوری کمک به این مسجد راه اندازی شده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار دلار جمع آوری شده است.

رسانه های محلی گزارش دادند: فردی که به مرکز اقلیت های مسلمان مورهید آمده بوده، شیشه های مسجد را شکسته و بر دیوار و درهای آن عبارت های ضد اسلامی نوشته است.

شیلی کارلسون، شهردار مورهید گفت: این حمله در ماه رمضان غیر قابل قبول است و این منطقه جایی برای اقدامات تنفر آمیز نیست، ما در پشت اقلیت های مسلمان ایستاده ایم و از حق آنها دفاع می کنیم.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار