تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

نماز اولین مصداق ذکر خداوند

انس خود را با قرآن بیشتر کنید تا در معرض نورانیت و برکات آن قرار گیرید. 

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) حجت الاسلام محمد باقری، در جمع مردم مهریز با اشاره به سفارش آیت الله نخودکی اصفهانی بر گره گشایی نماز، عنوان کرد: نماز زیباترین شیوه اظهار بندگی و اولین مصداق ذکر خداوند است.

وی افزود: اهل بیت علیهم السلام، همواره بر نماز تأکید می کردند، زیرا نماز سفارش شده ی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله است و  امام علی علیه السلام نیز  در بستر شهادت به نماز سفارش کرده اند.

کارشناس مذهبی، دومین مصداق ذکر را قرائت قرآن معرفی کرد و گفت: این عمل مایه آرامش و آسایش در محیط خانواده،باطل السحر و رفع کننده ی بلاها و مایه خیر و برکت فراوان در زندگی است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه طلاق، اضافه کرد: انس خود را با قرآن بیشتر کنید تا در معرض نورانیت و برکات آن قرار گیرید.

وی، سومین مصداق ذکر را دوری از گناهان فردی و اجتماعی برشمرد و گفت: وقتی در جامعه، در اداره یا حتی محیط خانه به سر می برید، مراقب اعمال و گفتار و حتی نیات خود باشید، زیرا ترک گناه موجب شادی دل حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و گشایش در امور زندگی می شود.

کارشناس مذهبی، چهارمین مصداق ذکر را ایمان به اهل بیت علیهم السلام و توسل به ایشان دانست و  بیان کرد: توسل به این خانواده مطهر، مایه خیر و برکات زیادی است و به همین سبب، اهل بیت عصمت و طهارت می فرمودند در آخرالزمان، بعد از خدا باید به ما توسل کنید و پناه بجویید.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار