تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در اروپا

انتشار وحشتناک ۳۰۰ هزار مطلب در زمینه اسلام هراسی طی دوماه در سایتهای فنلاندی

تحقیقات انجام شده از سوی وزارت دادگستری فنلاند نشان می دهد که تقریبا ۳۰۰ هزار نمونه از سخنان ناشی از نفرت طی دو ماه گذشته در وب سایت های فنلاندی زبان ارسال شده است .

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از «اسپوتنیک»، تحقیقات انجام شده از سوی وزارت دادگستری فنلاند نشان می دهد که تقریبا ۳۰۰ هزار نمونه از سخنان ناشی از نفرت طی دو ماه گذشته در وب سایت های فنلاندی زبان ارسال شده است .

این گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل تقریبا ۱۲ میلیون نظر و مقاله به زبان فنلاندی منتشر شده در سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ تهیه شده است.بیشتر سخنان ناشی از نفرت انگیز کشف شده یعنی ۹۷ درصد آنها شبکه های کوچک تر از جمله Ylilauta  منتشر شده اند.توییتر و اینستاگرام پس از شبکه های کوچک تر رایج ترین شبکه هایی بودند  که سخنان ناشی از نفرت در آنها منتشر شده است.

وبلاگ ها ، وب سایت های خبری و فیس بوک نیز در این زمینه در جایگاه سوم قرار گرفتند.بر اساس این گزارش بازنشرها نقش مهمی در گردش این پیام ها داشته اند ؛ به عنوان مثال  ۳۹ درصد از کل توییت های مربوط به سخنان ناشی از نفرت کپی هستند.

از محتواهای کشف شده ، ۶۲ درصد به عنوان لفاظی های ناشی از نفرت که به گروهی از افراد برچسب زده اند طبقه بندی شده اند.نکته قابل توجه این است که ۲۶ درصد از کل اظهارنظرهایی که به عنوان سخنان نفرت انگیز شناخته می شوند، حاوی کلمه مسلمان هستند که نشان دهنده تمایل برای هدف قرار دادن مسلمانان به طور مستقیم می باشند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار