تاریخ انتشار :

نیوزلند

وعده های افطاری های میان ادیانی در رمضان ۲۰۲۱ توسط کلیساهای نیوزیلند

کلیساهای آنجلیک در نیوزیلند برای باز کردن درهای دوستی به روی همسایگان مسلمان خود میزبان وعده های افطار در رمضان ۲۰۲۱ خواهند بود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از « anglicantaonga»، کلیساهای آنجلیک در « Aotearoa » نیوزیلند در ماه مبارک رمضان برای باز کردن درهای دوستی به روی همسایگان مسلمان خود میزبان وعده های افطار خواهند بود.

«مایکل والاس»،رئیس گروه « Tikanga Pākehā Ecumenical » که پیشنهاد دهنده برگزاری مراسم افطاری در کلیساها است در این باره گفت: کار ساده به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با یکدیگر باعث ایجاد همبستگی و تفاهم بین افراد با عقاید می شود .

وی در نامه ای اسقف های نیوزیلند را به ترویج مهمان نوازی در ماه رمضان در کلیساهایشان تشویق کرد.

به دنبال حملات مرگبار به مسجد در کریستچرچ ، مقامات دولت نیوزلند برای برقراری صلح بین ادیان جلسات رهبران مختلف جوامع دینی را در سراسر کشور برگزار کردند ،اما در این جلسات فقط رهبران مذهبی محلی حضور داشتند که از قبل از طریق شبکه های ارتباط و همکاری در مورد مسائلی مانند  صلح و عدالت و همچنین خدمت به جامعه ، یکدیگر را می شناختند.

طرح برگزاری مراسم افطار در کلیساها برنامه گسترده تری برای آشنایی تعداد بیشتری از رهبران میان ادیانی با یکدیگر است.

والاس در این باره می گوید: بودن در کنار هم هنگام افطار به ما این امکان را می دهد که بین کل کلیساها و مساجد ، نه فقط بین امامان و کشیشان ، تفاهم و دوستی برقرار کنیم.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار