تاریخ انتشار :

دانشگاه ویرجینیا در آمریکا

تهیه غذای حلال در ایام رمضان برای دانشجویان مسلمان دانشگاه ویرجینیا

انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه ویرجینیا، تمهیداتی در نظر گرفته تا در ایام ماه مبارک رمضان برای دانشجویان مسلمان دو وعده غذای حلال افطاری و سحری تهیه کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  اعضای کمیته شورای همبستگی در انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه ویرجینیا در آمریکا از طریق آشپزخانه‌های دانشگاه، به تهیه غذای حلال در ایام رمضان برای دانشجویان مسلمان اقدام کرده‌اند.

در همین راستا تدابیری در نظر گرفته شد تا دانشجویان بتوانند یک وعده غذای سحری و افطاری را برای روز بعد از طریق نرم افزار کاربردی سفارش داده و بین ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر دریافت کنند. در ایام رمضان همچنین راهنمایی و هدایت معنوی برای برطرف ساختن نیازهای دینی دانشجویان در نظر گرفته شده است.

زارین افضل ، دانشجوی سال چهارم کالج و عضو کمیته تعامل تنوع شورای دانشجویی ، به همراه سغیب رضوی ، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان و دانشجوی سال چهارم مهندسی ، پیشگام این طرح بودند.

آن‌ها ابتدا کار را از طریق بحث و گفت‌وگو با مسئولین دانشگاه شروع کردند. افضل گفت: داشتن غرفه‌ای اختصاص داده شده به گزینه‌های ۱۰۰% حلال در سالن‌های غذاخوری و یک قسمت ظروف مخصوص موارد حلال برای جلوگیری از هرگونه آلودگی متقابل از جمله خواسته‌های ما بود.

افضل و رضوی هر دو نظرسنجی‌هایی انجام داده و از دانشجویان برای نوع غذایی که مدنظر دارند، پرسش‌ کرده بودند. دانشجویان همچنین هماهنگی‌هایی را انجام دادند تا ناهارخوری دانشگاه برای ماه رمضان و برگزاری افطاری در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

 آیلا وجید که به دانشجویان مسلمان راهنمایی معنوی می‌دهد نیز گفت: همکاری با دانشجویان مسلمان در ماه رمضان تجربه بسیار معنی داری بود. دانشجویان نیازهای خود را به طور موثر اعلام کردند و کارکنان غذاخوری فوق العاده پذیرا و مایل به حمایت بودند.

انجمن دانشجویان مسلمان روز سه شنبه بیانیه ای منتشر کرد و اذعان کرد که ماه رمضان امسال اولین ماهی است که کاملاً در سال تحصیلی قرار دارد ، و این ممکن است مانع از آن شود که بسیاری از افراد بتوانند ماه رمضان را با عزیزانشان بگذرانند. با این حال ، این سازمان از این وضعیت به عنوان فرصتی برای عمل کردن به تعهداتش در قبال دانشجویان مسلمان به ویژه در ماه مبارک رمضان استفاده خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: ممکن است بسیاری از خواهران و برادران ما به وعده های غذایی مناسب برای افطار یا سحر دسترسی نداشته باشند ، بنابراین شورا می‌خواهد به ویژه به کسانی که ممکن است در این ماه برای تأمین رزق و روزی مناسب نیاز به کمک داشته باشد دست یاری بدهد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار