تاریخ انتشار :

شهر نیوآرک در ایالت دلاور،

رویداد مجازی ماه رمضان مسلمانان شهر نیوآرک برای معرفی اسلام

مسلمانان در مسجد عیسی بن مریم در شهر نیوآرک در دلاور، رویداد مجازی افطاری برگزار کردند و از طریق نرم افزار زوم با جامعه اسلامی در ارتباط بودند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، جامعه محلی مسلمان در شهر نیوآرک در ایالت دلاور، در شمال شرقی آمریکا، در رویدادی مجازی که هفته گذشته برگزار شد، طعم ماه مبارک رمضان را میان مردم تقسیم کردند.

این رویداد، بخشی از فعالیت‌های ماهانه آن‌ها با نام «آشنایی با نیوارک» بود که به میزبانی مسلمانان در مسجد عیسی بن مریم و نمایش افطاری در ماه رمضان برگزار گردید.

ورونیکا ماتولوبا که تازه مسلمان است در این نشست که از طریق زوم برگزار می‌شد به شنوندگان گفت: این (روزه) شما را فروتن می‌کند. زندگی را آهسته‌تر می‌سازد و به شما این امکان را می‌دهد تا درباره چیزهای دیگری به غیر از غذا فکر کنید و در زندگی شما انعکاس داشته باشند.

نوید باقر، بنیانگذار یک مدرسه اسلامی تربیت نیز گفت که روزه نشان می‌دهد که اسلام چگونه برای اعتدال ارزش قائل است.

باقر گفت :اسلام دین میانه است. ما به افراط نمی‌رویم بلکه زمینه مشترکی را پیدا می‌کنیم. به مدت ۳۰ روز، ما چیزی نخواهیم خورد و نمی‌نوشیم ، و بهترین رفتار را در زندگی روزمره خود اعمال خواهیم کرد، اما از غروب آفتاب تا حدود  قبل از طلوع  فجر  مجاز به نوشیدن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها مجاز هستیم ، بلکه در واقع به بلند شدن تشویق می‌شویم. به طوری که اگر قبل از طلوع آفتاب بلند نشوید و چیزی نخورید، پاداش روزه را کامل نمی‌گیرید.

ویلسون-آنتون نماینده مردم و اولین مسلمان منتخب در مجمع عمومی دلاور به این گروه پیوست و درباره آداب و رسوم اسلامی صحبت کرده و گفت: بیشتر خواندن قرآن، تلاش برای تمرکز بر معنویت به جای چیزهای دنیوی که ما اغلب درگیر آنها هستیم از مزایای ماه روزه داری است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار