تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

پرکاربردترین اپلیکیشن‌های مربوط به قرائت، تفسیر و علوم قرآن کریم در جهان اسلام

پایگاه خبری الجزیره به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پرکاربردترین اپلیکیشن‌های مربوط به قرائت، تفسیر و علوم قرآن کریم توسط مسلمانان سراسر جهان را معرفی کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری الجزیره، ماه رمضان امسال هم‌زمان با تشدید همه‌گیری بیماری کرونا آغاز شده است که بیشتر مسلمانان را نیز نظیر دیگر مردم دنیا تا حد امکان ملزم به بیرون نرفتن از منزل و انجام آیین‌ها و عبادات خود در منزل کرده است.

الجزیره در این گزارش، مجموعه‌ای از برنامه‌های با کیفیت قرآنی را که در بازار برنامه‌های نرم‌افزاری گوشی همراه موجود است، معرفی کرده که می‌توانند در این ماه مبارک به کمک مسلمانان در سراسر جهان بیاید.

بر اساس این گزارش برنامه اندرویدی قرآن کریم با نام «آیات» از نظر بسیاری از کاربران بهترین برنامه محسوب می‌شود، زیرا هر آنچه را که در زمینه قرآن کریم به آن نیاز دارید در یک برنامه ساده و جذاب فراهم می‌کند.

 

این برنامه، تلاوت آیات قرآن کریم را با صوت مشهورترین قاریان از سراسر جهان فراهم می‌کند و همراه با تفسیر ساده، دقیق و روشن از همه آیات قرآن کریم است. این برنامه همچنین شامل بخش مربوط به حفظ قرآن است که به شما کمک می‌کند آیات قرآن کریم را به شکل ساده حفظ کنید. دانلود این برنامه مجانی است و در تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید کار می‌کند.

 

اپلیکیشن قرآنی بدون نیاز به اینترنت

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که فقط یک وظیفه انجام دهد، یعنی نمایش صفحات قرآن کریم به طوری که بتوانید به درستی و بدون فشار به چشم، قرآن را قرائت کنید پس برنامه «القرآن کامل بدون إنترنت» یکی از بهترین برنامه‌هایی است که به شما در انجام آن کمک می‌کند.

 

پس از بارگیری و هنگام اجرای برنامه برای اولین بار، سوره فاتحه را روی ورق کاغذی خواهید یافت و قبل از اینکه شما شروع به قرائت کنید، این برنامه اطلاعاتی از قبیل تعداد آیات و اینکه آیا سوره مکی است یا مدنی و شماره سوره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی اپلیکیشن‌ قرآن کریم بدون اینترنت، حجم بسیار کم و سازگاری آن با بیشتر دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند است، به خصوص برای تلفن‌های همراهی با قابلیت‌های محدود که برنامه‌های پیشرفته مدرن را قبول نمی ‌کنند، بسیار مناسب است؛ زیرا یک برنامه ساده است و حاوی بسیاری از جزئیات نیست. بارگیری این برنامه هم مجانی است.

 

القرآن العظیم

اپلیکیشن دیگر با نام «القرآن العظیم» است که پنج کتاب تفسیر از قرآن کریم شامل المختصر فی التفسیر، التفسیر المیسر، تفسیر السعدی، تفسیر الطبری، و تفسیر ابن کثیر را شامل می‌شود و موضوعات متنوع دیگری در علوم قرآن کریم شامل اسباب نزول آیات، تدبر در آیات، اعراب قرآن، معانی غریب قرآن، احکام قرآن و فضائل سوره‌ها از جمله آن است.

 

این برنامه به زبان‌های دیگری نظیر انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و لاتین نیز ترجمه شده و  اولین برنامه‌ای است که شامل بیش از ۱۱۰۰ موضوع از همه آیات قرآن کریم در باب اعتقاد، عبادت، معاملات، آداب، سیر، داستان‌های پیامبران و سایر موارد است و بارگیری آن مجانی است و در تلفن‌های اندروید و آیفون کار می‌کند.

 

قرآن به همراه معنی و ترجمه

این اپلیکیشن به شما یک روش راحت برای قرائت قرآن کریم ارائه می‌دهد، همراه با پیوست کتاب «التفسیر المعین للواعظین والمتعظین» به نویسندگی شیخ محمد هویدی و شامل تفاسیر دیگری نظیر تفسیر المیزان، تقریب القرآن الی الاذهان، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، تفسیر نور الثقلین و دیگر تفاسیر هم می‌شود.

 

این برنامه شامل بیش از ۱۶۰ جلد کتب تفسیر در ۷۰ هزار صفحه است و در گوشی‌های تلفن همراه اندروید و آیفون کار می‌کند و بارگیری آن مجانی است.

«تلاوات مصریه» نیز یک اپلیکیشن‌ جدید حاوی زیباترین و نادرترین تلاوت‌های متعلق به بیش از ۲۰۰ قاری مصری در مصر است با معرفی مختصری از هر قاری و امکان گوش دادن و بارگیری آن وجود دارد و همچنین حاوی یک رادیو قرآن است که در شبانه‌روز کار می‌کند.

 

این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد تا به صورت خودکار و در زمان مناسب صدای اذان را پنج بار در روز و برای هر نماز بشنوید. این اپلیکیشن دارای دقیق‌ترین اوقات شرعی، جهت قبله، تقویم هجری اسلامی و بسیاری از نواهای زیبای اذان متعلق به برترین مؤذنان سراسر جهان است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار