تاریخ انتشار :

مرکز تحقیقات پیو

رشد صنعت محصولات حلال در امریکا

مسلمانان سراسر آمریکا امروزه به راحتی می توانند محصولات غذایی حلال را به دلیل رشد این صنعت در این کشور در اختیار داشته باشند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از الحره، مرکز تحقیقات پیو در آخرین آمارگیری خود اعلام کرد: تعداد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا بیش از سه میلیون و ۴۵ هزار نفر است.

محصولات حلال در آمریکا مانند گوشت ذبح شده به روش اسلامی برای شهروندان و ساکنان مسلمان در دسترس است. به طوری که موسسات و سازمان های آمریکایی این محصولات را تولید می کنند و آنها را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

در آمریکا، سازمان های صدور گواهینامه غذای حلال مانند اتاق بازرگانی غذای حلال آمریکا و سازمان خدمات اسلامی آمریکایی، غذاها و محصولاتی را که با روش اسلامی تولید می شوند، تایید می کنند. پس از تایید، کد تعهد به بسته الصاق می شود.

وب سایت Share America متعلق به وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از معاون رئیس سازمان خدمات اسلامی در آمریکا اعلام کرد: کارشناسان صنعت حلال در همه مکان ها حضور دارند و حضور آنها تنها محدود به کشورهای مسلمان نیست.

معاون رئیس سازمان خدمات اسلامی در آمریکا گفت: حضور ما از اواسط دهه هفتاد نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا در صنعت حلال تبحر کافی دارد و حتی در اندونزی، مالزی و سنگاپور شناخته شده است.

سازمان Hyatt در آیووا گواهینامه هایی برای طعم دهنده ها، آب میوه ها، غلات، مواد شیمیایی که شرایط حلال را دارند، صاد ر می کند تا نیاز مشتریان در آمریکای شمالی، اروپا و چین فراهم شود. این مشتریان محصولات خود را به شرکت های غذایی و غیر غذایی می فروشند.

اتاق بازرگانی محصولات غذایی حلال آمریکا در میرلند در سال ۱۹۹۷ میلادی اعطای گواهینامه محصولات حلال برای گوشت، مرغ، نوشیدنی ها، تنقلات، مواد شیمیایی و مواد آرایشی را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد.

«علی غانم» مدیر کیفیت محصولات حلال اتاق بازرگانی گفت: این سازمان در زمینه استفاده از هرنوع از کالاهای حلال قابل فروش در قفسه های فروشگاه تجربه دارد.

وی ادامه داد: اعتبار سنجی محصولات حلال ۳۰ روز به طول می انجامد، اما ممکن است برای محصولات پیچیده تر مدت زمان بیشتری طول بکشد. زیرا استانداردهای مشترکی در قوانین اسلامی وجود دارد. برخی از کشور ها استانداردهای متفاوتی دارند.

غانم گفت: سازمان خدمات اسلامی آمریکا برای محصولاتی که برای توزیع در بازارها تولید می شوند، مراحل بیشتری به طول می انجامد. گزارش های بازرسی مخصوص محصولات حلال توسط کمیته ای بررسی می شود که این کار زمان‌بر است، اما این فرآیند آن مشابه است.

وی تاکید کرد: خدماتی که ارایه می دهیم، بیشترین اهمیت را دارد، زیرا می خواهیم که هرکسی محصول نهایی را دریافت می کند، مطمئن باشد که این محصولات حلال هستند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار