تاریخ انتشار :

ایالت نیویورک آمریکا

برنامه بانک غذایی برای دسترسی رایگان اعضای جامعه اسلامی به وعده‌های غذایی حلال با نام افطار درحرکت

با آغاز ماه مبارک رمضان، در حالی که برگزاری مراسم افطاری به دلیل شیوع کرونا امکان پذیر نمی‌باشد؛ در طرح «افطار در حرکت» ، یک بانک غذایی تشکیل شده و وعده‌های غذایی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از silive، یک برنامه بانک غذایی برای دسترسی رایگان اعضای جامعه اسلامی به وعده‌های غذایی حلال برای ماه مبارک رمضان، در جزیره استاتن در ایالت نیویورک آمریکا راه اندازی شده است.

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی دفتر اسکات استرینگر ، در مدیریت شهری، که خود را برای کرسی شهرداری نیز نامزد کرده است، این برنامه با مشارکت مقامات منتخب محلی، رهبران جامعه مسلمان و برخی نهادهای خیریه سازمان‌دهی شده است.

این طرح «افطار در حرکت» نام‌گذاری شده است، چرا که به دلیل شیوع کرونا، امکان برگزاری مراسم افطاری دسته جمعی وجود نداشته و تصمیم بر آن گرفته شده که غذاها به صورت بسته‌بندی تحویل افراد داده شود.

استرینگر گفت: ماه رمضان زمانی برای تأمل و مراقبت از یکدیگر است. هیچ کس نباید در میانه بحران بهداشتی و پزشکی، به ویژه در ماه رمضان ، گرسنه بماند.

وی خاطرنشان کرد: من افتخار می‌کنم که در کنار رهبران جامعه مسلمان و حامیان امنیت غذایی حضور دارم و ما افطار پنج منطقه را به صورت «افطار در حرکت» ارائه می‌دهیم تا افراد غذای حلال و مقوی دریافت کنند و در عین حال از خانواده‌های نیازمند نیز مراقبت و نگهداری کرده باشیم.

سازمان‌دهندگان همچنین در جایگاه‌های مختلف برای کمک در امنیت غذایی به شهروندان با زبان‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند.

جمیله لاساله ، بنیانگذار یک جانه اجتماعی با نام «بیت الجماعت» در نیویورک گفت: نیازهای غذایی و تقویتی جوامع مستحق در جزیره استاتن بسیار زیاد است.

وی گفت: از طریق تلاش‌های مشترک دفتر محاسبات نیویورک و امداد اسلامی آمریکا ، سازمان‌هایی که مأموریت مبارزه با گرسنگی را دارند ، می‌توانند با تهیه وعده‌های غذایی حلال و انجام اقدامات دیگر در این ماه مقدس به رفع این نیاز برای خانواده های مسلمان کمک کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار