تاریخ انتشار :

شهر وینیپگ در مینتوبای کانادا

ابتکارخانواده مسلمان کانادایی در ایام کرونایی وماه رمضان

کودکان خردسال خانواده مسلمانی در شهر وینیپگ در مینتوبای کانادا می‌گویند، به دلیل محروم شدن از فضای مسجد و جمع‌های افطاری به دلیل کرونا، یک مسجد کوچک و خودمانی برای خودشان ساخته‌اند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از cbc، یک خانواده مسلمان در شهر وینیپگ، مرکز استان منیتوبا و شهر بزرگ کانادایی، اقدام به ایجاد مسجدی در خانه کرده‌اند تا ماه مبارک رمضان را با شور تازه‌ای برگزار کنند.

سال گذشته خانواده الباکری در وینیپگ، به دلیل شیوع بیماری همه گیر ماه رمضان را در خانه برگزار کردند، در حالی که معمولا در ماه مبارک رمضان مسلمانان به مساجد رفته و در اجتماعات بزرگ افطاری می‌کنند.

اما با تعطیلی مساجد و بسته شدن درب تمام مراکز عبادی در سرتاسر جهان از جمله کانادا، این خانواده مسلمان چاره دیگری نداشتند جز اینکه به چیز خوب بعدی که همانا داشتن یک مسجد خصوصی در منزل‌شان است پناه ببرند.

عبدالغانی الباکری ، ۱۱ ساله ، در این باره گفت: ما مسجد کوچک خود را در خانه خود ساختیم زیرا مساجد به دلیل کرونا بسته شدند.

با مقداری مقوا ، پرده ، سجاده نماز و یک نسخه از قرآن ، خانواده با هم مسجد کوچک خود را در یک اتاق اضافی ایجاد کردند.

مای الباکری ۱۳ ساله گفت: ما یک تکه مقوا را برش دادیم تا شبیه گنبد باشد و آن را رنگ آمیزی کردیم. ما چند سجاده نماز گذاشتیم. دو صندلی داشتیم و در کنار آن قرآن را روی میز داشتیم ، فضای بسیار دلگرم کننده‌ای بود. من همیشه تمام وقت به آنجا می‌رفتم و فقط می‌نشستم و احساس آرامش داشتم.

این درحالی است که اعضای جامعه مسلمان در وینیپگ انتظار نداشتند دومین ماه رمضان را نیز مجبور باشند در قرنطینه به سر ببرند.

شاهینا صدیقی ، رئیس جامعه اسلامی گفت: من فکر می‌کنم سال گذشته به نوعی ما را برای این کار آماده کرد ، اما ما امیدوار بودیم که این اتفاق دیگر نیفتد. اما ، می‌دانید ، ماه  پر از معنویت است ، پر از برکت است.

وی افزود: من فکر می‌کنم ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از آن نهایت استفاده معنوی را ببریم ، خصوصاً به این دلیل که ماه رمضان ماهی است که جامعه باید دور هم جمع شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار