تاریخ انتشار :

در اسکاتلند

اهدای خون به نام امام حسین(علیه السلام)” الگوی مسیحیان در اسکاتلند

اقدامات تحسین برانگیز ائتلاف «اهدای خون به نام امام حسین(علیه السلام)» در اسکاتلند به الگویی برای دولت و نمایندگان مجلس این کشور تبدیل شده است.

9a6049e890b51db5d2bd7c1b335920d7

 

 

به گزارش رهیافتگان: دولت و نمایندگان مجلس اسکاتلند با تحسین «ائتلاف اهدای خون به نام امام حسین (علیه السلام)»، تصریح کردند: اهدای خون مسلمانان در ماه محرم به نام امام حسین(علیه السلام) می‌تواند الگویی برای ما مسیحیان باشد.

شماری از نمایندگان مجلس اسکاتلند، با اشاره به قیام امام حسین(علیه السلام) در مبارزه با حکومت ستمگر یزید و اهدای خون به منظور حفظ ارزش‌های الهی، بر اهمیت اقدامات خیریه مسلمانان، به ویژه اهدای خون در ماه محرم و الهام از فرهنگ عاشورا، تاکید کردند.

این اقدام شیعیان مقیم اسکاتلند علاوه بر توجه مردم به قیام سالار شهیدان، آگاهی‌های عمومی را از اسلام، قران و فرهنگ عاشورا افزایش می‌دهد.

یکی از نمایندگان مجلس اسکاتلند با اشاره به اهدای خون مسلمانان در ماه محرم که آغاز سال نو هجری است، گفت ما مسیحیان نیز که هشت هفته تا آغاز سال جدید زمان داریم می‌توانیم به تبعیت از مسلمانان، ماه ژانویه را برای اهدای خون معین کنیم.

نمایندگان مجلس اسکاتلند از همه اقلیت‌های دینی و نیز مسیحیان این منطقه خواستند تا با درس گرفتن از مسلمانان، به اقدامات خیریه همچون اهدای خون، بیشتر بپردازند.

همچنین، ائتلاف اهدای خون با نام حضرت امام حسین(علیه السلام) در ادینبورو (Imam HussainAS Blood Donation Campaign in Edinburgh) با همکاری سازمان انتقال خون اسکاتلند و انجمن اتحاد اسلامی (Islamic Unity Society)، محرم امسال مسلمانان و غیر مسلمانان اسکاتلندی را به اهدای خون تشویق کرد.

ائتلاف اهدای خون به نام امام حسین(علیه السلام) که از سال ۲۰۰۶ میلادی در انگلیس راه اندازی شد، در شمار قابل توجهی از شهرهای این کشور همچون لندن، منچستر، لیدز، گلاسگو، ل‌تر و شفیلد، مراسم اهدای خون را سامان داده است.

 

منبع:ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار