تاریخ انتشار :

محمد علی کلی با پس لرزه های بسیار قوی

«دشمن واقعی مردم من اینجا است. من با تبدیل شدن به ابزاری برای بردگی کسانی که برای عدالت ، آزادی و برابری خود می جنگند، دین ، مردم و خودم را بی آبرو نخواهم کرد. »

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-ترجمه : معصومه طاهری محمد علی برای همیشه در سال ۲۰۱۶در سن ۷۴ سالگی ، دستکش را آویزان کرد. او امروز دیگر نیست، اما خاطره او باقی است. بوکسور افسانه ای که در سن ۲۲ سالگی مسلمان شد. در سراسر جهان به خاطر ناک اوت های وارد شده در داخل و خارج از حلقه ها به همه حریفانش، ورزشکاران و زنان مورد ستایش قرار گرفت … به دلیل قدرت و شجاعت استثنایی در موقعیت های مختلف مورد تحسین و احترام بود همچنین به دلیل امتناع از رفتن به جنگ ویتنام و ترجیح زندان به جنگ ناعادلانه علیه دین اسلام تاریخ ساز شد.


یک بار خبرنگاری از او پرسید : احساس داشتن دینی که بن لادن هم دارد چه حسی دارد؟ وی گفت: حال شما چطور است که همان دین هیتلر را دارید؟
فرقی نمی کند مسلمان باشید، مسیحی باشید یا یهودی مهم نیست اگر به خدا ایمان دارید، باید هر انسانی را از یک خانواده بدانید. کتاب: روح یک پروانه منتشر شده در سال ۲۰۰۴

«دشمن واقعی مردم من اینجا است. من با تبدیل شدن به ابزاری برای بردگی کسانی که برای عدالت ، آزادی و برابری خود می جنگند، دین ، مردم و خودم را بی آبرو نخواهم کرد. »

کتاب: آهنگ رستگاری محمد علی و روح دهه شصت و ۱۹۹۹
«من مشکلی در مقابل ویتکونگ ها ندارم. هیچ ویتنامی هرگز به من کاکاسیاه نمی گفت. »
(نظرات وی بعد از امتناع از رفتن به جنگ در ویتنام گزارش شد)
هیچ چیز اسلامی در مورد کشتن افراد بی گناه در پاریس، سن برنادینو یا هر جای دیگر وجود ندارد. مسلمانان واقعی می دانند که خشونت داعش مغایر با اصول دین ماست.
وی همچنین در بیانیه ای به رسانه ها به دنبال تصمیم ترامپ برای بیرون کردن مسلمانان از مرزها خطاب به ترامپ گفت: باید به رهبران سیاسی توصیه شود از قدرت خود برای درک و فهم بیشتراسلام در میان توده های مردم استفاده کنند.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-ترجمه : معصومه طاهری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار