تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در برلین

«امام علی(علیه السلام) و اسلام واقعی»؛ نوشته مارکوس فیدلر، نویسنده و جامعه‌شناس آلمانی

کتاب «امام علی(ع) و اسلام واقعی» نوشته مارکوس فیدلر، نویسنده و جامعه‌شناس آلمانی به عنوان کتاب برگزیده آلمانی‌زبان در حوزه اسلام جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم راستا با برنامه‌های جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که هرساله در ایران برگزار می‌شود، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در برلین کتاب آلمانی زبان «امام علی(ع) و اسلام واقعی» نوشته مارکوس فیدلر، نویسنده و جامعه‌شناس آلمانی به عنوان کتاب برگزیده آلمانی‌زبان در حوزه اسلام مورد تقدیر قرار گرفت.

 

هیئت داوران انتخاب کتاب برگزیده در حوزه‌ مطالعات اسلامی و ایرانی مارکوس فیدلر را به دلیل تألیف کتاب «امام علی(ع) و اسلام واقعی» و همچنین، تألیف کتاب «اسلام و چالش‌های مدرنیته» شایسته تقدیر دانستند.

 

کتاب «امام علی(ع) و اسلام واقعی» نوشته «مارکوس فیدلر » نویسنده و جامعه شناس آلمانی در ۱۰۱ صفحه از سوی شرکت انتشاراتی باوئتس  آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی چاپ و منتشر شد.

 

این کتاب براساس تحلیل شرایط اجتماعی مکه قبل از ظهور اسلام و تحولات اجتماعی آن شهر پیامد گسترش دین اسلام به واسطه حضرت محمد(ص)، به رشته تحریر درآمده است.

 

هدف از نگارش این کتاب نشان‌دادن این واقعیت است که چگونه امام علی(ع) تلاش کرد عدالت اجتماعی را در برابر مقاومت‌های گوناگون دوران خلافت خود برقرار کند. با این حال منافع کسانی که از بی‌عدالتی اجتماعی سود می‌بردند، به خطر افتاد که در نهایت منجر به قیام‌هایی شد.

 

سلسله‌های بنی‌امیه و عباسی پیامد این قیام‌ها بودند و تا به امروز اسلام به آیینی از تفکر ثروتمندان و قدرتمندان زمان تبدیل شده که با سنت‌های نادرست پوشانده شده است. این کتاب نگاه نوینی به دین اسلام دارد.

 

مارکوس فیدلر متولد ۱۹۶۷ تحصیل کرده رشته‌های جامعه‌شناسی، فلسفه و الهیات اسلامی است. وی سال‌ها مدرس رشته اسلام‌شناسی بوده و کتاب‌ها و مقالات متعددی در موضوعات مختلف اسلامی منتشر کرده است.

 

مارکوس فیدلر در حال حاضر رئیس انجمن همکاری‌های آلمان و روسیه(GDRK)، مدرس انستیتو المصطفی(ص) در برلین و سردبیر هماهنگ‌کننده انتشارات بین‌المللی اسلامی(IIPH) در ریاض است. «شیعه در اسلام» و «اسلام و چالش‌های مدرنیته» از دیگر کتاب‌های این نویسنده آلمانی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار