تاریخ انتشار :

عروسا رشید

نخستین زن مسلمان و محجبه اداره آتش‌نشانی و نجات منطقه ناتینگهام شایر در انگلیس

نخستین زن مسلمان و محجبه که دو سال پیش به خدمت اداره آتش‌نشانی و نجات ناتینگهام شایر در انگلیس در آمده است، مورد تقدیر قرار گرفته و از اقداماتش برای ایجاد یک لباس خوب برای آتش‌نشان‌های محجبه می‌گوید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از nottinghampost، عروسا رشید، نخستین زن مسلمان و محجبه که دو سال در خدمت اداره آتش‌نشانی و نجات منطقه ناتینگهام شایر در انگلیس بوده، به خاطر تلاش‌هایش برای حفظ  امنیت شهرستان مورد تقدیر قرار گرفت. وی تنها زن آتش‌نشان محجبه در انگلیس می‌باشد.

عروسا ۲۷ ساله می‌گوید: تا قبل از درخواست برای این شغل نمی‌دانستم نخستین آتش‌نشان محجبه خواهم بود و  تنها پس از به دست آوردن شغل بود که به این موضوع پی بردم. و شگفت زده شدم.

وی گفت: من همیشه دوست داشتم یک آتش‌نشان باشم و این رویای کودکی من بود. و اینکه الان توانسته‌ام موانع پیش رویم را بشکنم و این موقعیت را به دست بیاورم بسیار عالی است. کار فوق العاده باورنکردنی است.

عروسا افزود: این کار بسیار ارزشمند است. هر روز که به محل کار می‌رویم هدف‌مان کمک به مردم و نجات مردم است. و همکارانم نیز بسیار کمک، پشتیبانی و درک متقابل از خودشان نشان دادند.

این زن مسلمان درباره چالش‌های پیش رویش به عنوان یک زن محجبه و مسلمان گفت: البته چالش‌ برانگیز بود زیرا پوششی مناسب من در دسترس نبود تا بتوانم هم از نظر دینی آسوده‌خاطر باشم و هم اینکه با خیال راحت شغل خودم را انجام دهم. من با همکاران مختلفی کار کردم تا تحقیق کنم و یک راه حل برای این مسئله پیدا کنم و موفق هم شدیم! اما ما هنوز در تلاش هستیم تا لباس محجبه مناسبی را طراحی کنیم که امیدوارم این امر باعث ایجاد انگیزه در افراد دیگر شود تا به این راه وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که اکثر ادیان ریشه در صلح ، مهربانی و همکاری مشترک دارند که بسیار شبیه ارزش‌های خدمات آتش نشانی و نجات هستند. خوب است که برای ایجاد روابط بهتر در جامعه به این پیوندها متوسل شد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار