تاریخ انتشار :

مجمع همکاری اسلامی جوانان(ICYF)

برگزاری مجازی اجلاس زنان مسلمان جوان ۲۰۲۱

نشست سالانه مجمع زنان جوان مسلمان ۲۰۲۱ با سخنرانی جمعی از زنان موفق مسلمان جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از آناتولی، مجمع همکاری اسلامی جوانان(ICYF) اجلاس زنان مسلمان جوان ۲۰۲۱ را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

این نشست که از ۶ تا ۸ آوریل (۱۷ تا ۱۹ فروردین) برگزار می‌شود، میزبان زنان مسلمان موفق از سراسر جهان خواهد بود.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه کنفرانس آنلاین شرکت خواهد کرد. این مجمع که با بیش از ۶۰۰ میلیون جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله در ۵۶ کشور اسلامی کار می‌کند، با موضوع زنان به عنوان قدرت رو به رشد قرن ۲۱ برگزار می‌شود.

از جمله شرکت‌کنندگان، توکل کرمان، برنده جایزه صلح نوبل، علا صلاح، فعال یمنی، مونا دیاب سمبل انقلاب سودان، عایشه یوسفی مهندس مسلمان تیم هوش مصنوعی فیس‌بوک، فعال نیجریه‌ای از جنبش دختران ما را برگردان،  سارا قریشی از پاکستان، مهندس هوا فضا و مدیرعامل اولین شرکت هواپیمایی خصوصی با تمرکز بر موتورهای هواپیمای سازگار با محیط زیست هستند.

جینلا ماسا اولین مجری محجبه تلویزیونی در کانادا، شیرین گرامی اولین بانوی ورزشکار سه گانه ایران ، زهرا محمد اولین رهبر زن شورای مسلمانان بریتانیا، بلقیس عبدالقدیر که با حجاب در ایالات متحده بسکتبال بازی می‌کند و کلثوم عبدالله، اولین وزنه‌بردار رقابت کننده با حجاب در آمریکا، دیگر سخنرانان این اجلاس خواهند بود.

همچنین ریما سلطانی ریمو  زنی که برای تأمین امکانات آموزشی پناهندگان روهینگیا مبارزه می‌کند، سماح صافی بایزید، فیلمساز آمریکایی، زهرا بیلو، فعال در سانفرانسیسکو که در معرض افکار اسلام‌هراسی و تعصب قرار داشته و به ارائه کمک حقوقی به مسلمانانی که قربانی تعصب هستند می‌پردازد؛ آلا حمدان فیلم‌ساز و احسانه بنالوچ، یکی از پردرآمدترین تأثیرگذاران مسلمان اینستاگرام هم در این نشست مجازی حضور دارند.

طاها آیهان، رئیس ICYF، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری آناتولی، اظهار کرد که این مجمع در سال ۲۰۰۴ از طریق ابتکاراتی به رهبری ترکیه در جهت ارتباط با حدود ۶۰۰ میلیون جوان در ۵۶ کشور عضو تشکیل شد. آیهان خاطرنشان کرد تلاش‌های این مجمع برای افزایش آگاهی جوانان در مورد توسعه اقتصادی، آموزش، فرهنگ و میراث اسلامی و برقراری گفت‌وگو بین تمدن‌ها است.

وی گفت: در این اجلاس، زنان جوان مسلمانی که در همه زمینه‌ها، از ورزش تا هنر و از سیاست تا علم، از سراسر جهان به موفقیت‌ دست یافته‌اند، گردهم می‌آیند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار