تاریخ انتشار :

با مشارکت انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه؛

انتشار مجموعه مقالات «جهان‌شمولی در اخلاق» در روسیه

مجموعه مقالات «جهان‌شمولی در اخلاق» از سوی انتشارات «صدرا»ی مسکو و با مشارکت انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه و حمایت بنیاد ابن سینا چاپ و منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از بنیاد اسلامی روسیه، گردآوری مقالات به همت پروفسور «روبن آپرسیان»، دکترای فلسفه و رئیس بخش اخلاق انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه و ویرایش آن به سرپرستی «آندری پراکفیف»؛ استاد انستیتو فلسفه و «الگا آرتمیوا»؛ پژوهشگر ارشد این انستیتو به انجام رسیده است.

این اثر به بررسی ماهیت پدیده جهان‌شمولی، اشکال تجلی و روش‌های بیان آن می‌پردازد و مفاهیم کلاسیک و مدرن جهان‌شمولی اخلاق را تجزیه و تحلیل می‌کند.

مقالات کتاب حاضر در چهار بخش «اندیشه جهان‌شمولی اخلاق در تاریخ فلسفه»، «مباحثی درباره جهان‌شمولی اخلاق در قرن بیستم»، «پدیده جهان‌شمولی اخلاق» و «جهان‌شمولی و خاص‌گرایی در عملکرد اجتماعی و اخلاقی» طبقه بندی و منتشر شده است.

بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا در حوزه اخلاق تاکنون آثار متعددی را به چاپ رسانده است که از میان آنها می‌توان به انتشار ترجمه روسی دو جلد از کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن اثر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اشاره کرد. این دو جلد با همکاری انستیتو شرق شناسی مسکو منتشر گردیده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار