تاریخ انتشار :

دهلی شمالی

رستوران‌ها و مغازه‌های دهلی موظف به تعیین نوع گوشت حلال یا غیرحلال شدند

اعلام شد که در پی طرحی که اخیرا در مجلس دهلی شمالی به تصویب رسیده است، از این پس، رستوران‌ها و مغازه‌های فروش گوشت بایستی مشخص کنند که گوشت به صورت ذبح حلال یا جهاتکا تهیه شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از livemint، از این پس رستوران‌ها و مغازه‌های فروش گوشت در دهلی شمالی بایستی مشخص کنند که گوشتی که می‌فروشند به صورت ذبح حلال یا جهاتکا  تهیه شده است.

جی پراکاش، شهرداری دهلی شمالی در هندوستان گفت که مجلس این طرح را در آخرین جلسه خود تایید کرده است و بنابراین لازم الاجرا است که رستوران‌ها و مغازها طریقه ذبح گوشت را به صورت حلال یا جهاتکا (ذبح هندوها که با ضربه مستقیم چاقو انجام می‌شود.) مشخص کنند.

گفتنی است این تصمیم در پی اعتراضاتی از سوی اعضای حزب هندو، بهاراتیا جاناتا، حزب دولتی و اصلی هند گرفته شد. این حزب پرقدرت‌ترین حزب هم‌اکنون در هندوستان است. هندوها در اعتراضات‌شان به شیوه ذبح اسلامی شکایت دارند و تنها شیوه ذبح جهاتکا را درست می‌دانند.

دهلی شمالی دارای تعدادی غذاخوری، رستوران و مغازه کنار خیابان است که مواد غذایی غیرگیاهخواری را می‌فروشند یا در آنجا سرو می‌کنند.

لازم به ذکر است پیشنهادات مشابهی در دسامبر سال گذشته نیز رخ داد و در نشستی در سال ۲۰۱۸ نیز تصویب شد که صاحبان مغازه‌ها باید بر روی تابلوهایشان به صورت برجسته مشخص کنند که چه نوع گوشتی در آنجا سرو می‌شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار