تاریخ انتشار :

بنگلادش

برگزاری کارگاه آموزشی خوشنویسی اسلامی در مدارس دینی بنگلادش

کارگاه آموزشی خوشنویسی اسلامی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش برای دانش‌آموزان و دانشجویان مدارس دینی این کشور برگزار شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش در خبری اعلام کرد: این کارگاه از روز دوشنبه، نهم فروردین آغاز شده است و تا ۱۰ روز ادامه داشت.

این کارگاه با ۶۰ درصد تخفیف برای دانش‌آموزان و دانشجویان مدارس دینی در مدرسه جامعه مدنیه «باریدارا» در «داکا» پایتخت بنگلادش برگزار شده و نخستین کارگاه آموزشی خوشنویسی برای دانشجویان مدارس دینی این کشور است.

«سیف‌الله صفا»، مدیر مؤسسه خوشنویسی صفا در بنگلادش و مدرس گروه طراحی و نقاشی ـ خط رایزنی فرهنگی ایران در داکا مدرس این کارگاه است و همواره فعالیت‌هایش مورد حمایت و پشتیبانی رایزنی فرهنگی قرار گرفته است.

سیف‌الله صفا درباره این کارگاه گفت: ما این برنامه را با هدف توسعه یک فرهنگ سالم سازماندهی کرده‌ایم. طلاب مدارس دینی با استعداد هستند. می‌خواهم با آنها کار کنم.

گفتنی است، هنر خوشنویسی اسلامی یکی از مهم‌ترین اشکال هنری در جهان است و تقاضا برای بهره‌مندی از این صنعت دائماً در حال افزایش است.

در چند وقت اخیر، صنعت خوشنویسی در بنگلادش به طور گسترده رواج یافته است و دانش‌آموزان مدارس دینی مشارکت گسترده‌ای در صنعت خوشنویسی دارند. با این وجود، به دلیل عدم آموزش با کیفیت، نتوانسته‌اند در این هنر موفقیت حاصل کنند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار