تاریخ انتشار :

عایشه روزالی

تازه مسلمان انگلیسی:احساس می‌کردم دوباره متولد شده‌ام

یک زن جوان انگلیسی در سفری که به ترکیه داشت و از مسجد آبی بازدید کرد، چنان جذب فضایی معنوی مسجد شد که پس از مدتی به جای اینکه بازیگری را دنبال کند تصمیم گرفت که مسلمان شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از آناتولی، تحت تأثیر فضای مسجد آبی نمادین ، ​​معروف به مسجد سلطان احمد، در استانبول در طی تور ترکیه، دو سال پیش ، یک زن جوان انگلیسی تحقیق خود را در مورد اسلام آغاز کرد و  در ادامه زندگی خود را وقف باور اسلامی کرد.

عایشه روزالی ، ۲۴ ساله ، داستان زندگی خود را به عنوان شخصی که در ابتدا آرزوی بازیگر شدن را داشته و سپس اسلام را در استانبول کشف کرده است. به خبرنگاران آناتولی گفته است.

او گفت: قبل از مسلمان شدن من هیچ مذهبی نداشتم. من اعتقاد داشتم که خدایی وجود دارد. یادم هست که در دوران کودکی همیشه با خدا صحبت می‌کردم.

روزالی گفت که پدر و مادرش مذهبی نبودند، و افزود که او هرگز قبل از اسلام آوردن هیچ مذهبی را نمی‌شناخت.

وی گفت: هنگامی که به ترکیه آمدم ، قصد پیدا کردن دین نداشتم. من به گوگل رفتم و متوجه شدم که آنها یک مسجد آبی دارند و فکر کردم شاید بتوانم آن را بررسی کنم.

روزالی گفت که او «واقعاً ترسیده» بود زیرا نظر خوبی نسبت به مسلمانان نداشت و تمام اطلاعات او از رسانه های غربی بود و «این تنها عقیده‌ای بود که درباره مسلمانان داشت.»

یافتن آرامش

قبل از بازدید از مسجد ، او به یک مغازه محلی رفت و یک حجاب یا روسری خرید ، زیرا «می‌خواست احترام بگذارد».

روزالی گفت: من نمی‌خواستم کسی را با این مسئله که موهایم بیرون است آزرده کنم. فکر کردم مردم ممکن است از من عصبانی شوند. بنابراین فقط برای بازدید از [مسجد] حجاب خریدم.

وی گفت که با مطالب مذهبی در مورد اسلام روبرو شده است، اما در آن زمان نمی‌دانست معنای آن چیست. و حتی قادر به تلفظ آن‌ها نبود.

روزالی گفت ، تسبیح یا منجوق‌های نماز را گرفتم و شروع کردم به خواندن نماز. انگار یک ساعت بود که من فقط مشغول تسبیح گفتن بودم و به مسجد خیره شده بود. خیلی زیبا و آرام بود ، فقط باورم نمی‌شد. من غرق زیبایی و آرامش درون مسجد شده بودم. هیچ کس سر من فریاد نمی‌کشید ، هیچ کس نسبت به من بدجنس نبود ، من بسیار شوکه شدم.

روزالی گفت پس از خروج از مسجد در مسیر هتل به دنبال نسخه‌های قرآن کریم گشته است.

وی گفت:  با خودم فکر کردم که شاید یکی را انتخاب کرده و بخوانم.

 او افزود که وی ترجمه انگلیسی قرآن را خریداری کرده و مطالعه آن را در اتاق هتل خود آغاز کرده است.

روزالی گفت که وی حتی پس از بازگشت به انگلیس به خواندن قرآن ادامه داد تا اینکه تمام کتاب را تمام کرد.

وی افزود: دو ماه طول کشید ، و در آن مدت من مطالعات زیادی در مورد اسلام انجام دادم ، و همچنین بسیاری از سخنرانی‌ها را تماشا کردم. و بعد از چند ماه شهادتین خود را اعلام کردم ، و مسلمان شدن من به خاطر این سفر بود.

همه چیز در زندگی تغییر کرد

وی اظهار داشت: همه چیز در زندگی من تغییر کرد.

روزالی با اشاره به اینکه خانواده‌اش «در مورد تصمیم او در مورد پذیرفتن اسلام» بسیار مطمئن نیستند ، گفت مادرش در اینترنت جستجو می‌کرد و به دنبال اطلاعات مربوط به مسلمانان بود و آنها را با او در میان می گذاشت.

وی گفت: این مرا مجبور کرد که بیشتر بیاموزم تا به او بفهمانم زیبایی ، صلح و واقعیت  اسلام چیست.

روزالی تأکید کرد که وی فکر می‌کند «اشخاص» به صورت جداگانه بهترین شکل دعوت به اسلام هستند و گفت: این بهترین راه برای جذب مردم به سمت دین است. از آنجا که من فکر می‌کنم از طریق شخصیتم به او کمک کردم تا زیبایی اسلام را درک کند. من بیشتر با او صحبت کردم ، سعی کردم سخاوت بیشتری با او داشته باشم […] زیرا در دین ما مهم است.

دوباره متولد شد

روزالی تأکید کرد که آمدن به ترکیه «یکی از اصلی ترین دلایل» مسلمان شدن وی بوده است و گفت: به این دلیل است که من مسلمانان خوبی را دیدم ، افرادی با شخصیت خوب. آنها باعث شدند من فکر کنم می‌خواهم آن شخص باشم. او گفت که این باعث بهتر شدن من شد و باعث خوشحالی من شد. احساس می‌کردم دوباره متولد شده‌ام. می‌خواستم تازه کار را شروع کنم. می‌خواستم گناهانم را پشت سر بگذارم.

روزالی در مورد زندگی خود قبل از گرویدن به اسلام گفت که او برای بازیگری آموزش دیده است.

او گفت:  من مدتی بازیگری کردم و در لس آنجلس آموزش دیده‌ام ، در آمریکا زندگی کردم. این کل سبک زندگی من بود، این آرزوی من برای قرن‌ها بود. من فیلمنامه نویسی کردم ، و همچنین کارگردانی کردم .

وی پس از مسلمان شدن ، رویای خود را رها کرد و به دنبال کانال یوتیوب خود رفت که در آن محتوای اسلامی ارسال می‌کند.

روزالی گفت: من می‌خواهم به مردم کمک کنم تا بیشتر به سمت دین بیایند. و من بسیاری از داستان‌های جدید را نیز در آنجا پست می‌کنم. بنابراین ، [تبلیغ] مواردی که به مردم در دینشان کمک می‌کنند هدف من است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار