تاریخ انتشار :

طرح زیارت نیابتی

طرح زیارت نیابتی از حرم امام حسین(علیه السلام) در شب نیمه شعبان

به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات ثبت نام طرح زیارت نیابتی شب نیمه شعبان از مضجع نورانی و مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی انجام می شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به مناسبت ولادت امام زمان (عج) طرح زیارت نیابتی به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در شب نیمه شعبان برگزار می‌شود.

ستاد بازسازی عتبات عالیات در شب نیمه شعبان که در آن زیارت امام حسین (ع) به عنوان یکی از اعمال آن وارد شده است، به نیابت از کسانی که در صفحه زیارت نیابتی ثبت نام کرده باشند (بصورت رایگان) زیارت می‌نمایند.

ثبت نام در طرح زیارت نیابتی از طریق لینک رسمی ستاد بازسازی عتبات عالیات قابل انجام است.

در روایات به فضیلت بسیار زیارت امام حسین (ع) در شب نیمه شعبان بسیار تاکید شده است. در حدیثی امام صادق (ع) فرمودند: «هر کس در شبی از سه شب، قبر امام حسین (ع) را زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌آمرزد که این سه شب، شب عید فطر و عید قربان و نیمه شعبان است».

در روایت دیگری از حضرت (ع) آمده است: «در نیمه شعبان، منادی از آسمان ندا می‌کند: ای زائران حسین! برگردید؛ در حالی که آمرزیده شده‌اید و ثواب شما بر خدا و نبی او حضرت محمد (ص) است». بر همین اساس شایسته است که شیعیان نه تنها در نیمه شعبان بلکه در سایر ایام به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شوند، چرا که امام باقر (ع) فرمودند: «شیعیان ما را به زیارت امام حسین (ع) امر کنید، چرا که زیارتش روزی را افزون می‌کند و عمر را طولانی می‌گرداند و بلاها و بدی‌ها را دفع می‌کند و زیارت کردن امام حسین (ع) بر هر مؤمنی که اقرار به امامت او از جانب خدا داشته باشد، واجب است». (تهذیب الاحکام / ج ۶/ ص ۴۲)

در مفاتیح زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) این گونه آمده است: به بامی برآید و به جانب راست و چپ نظر کند پس سر به جانب آسمان کند پس زیارت کند آن حضرت را به این کلمات «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ» و هر کس در هر کجا باشد در هر وقت که آن حضرت را به این کیفیت زیارت کند امید است که ثواب حج و عمره برای او نوشته شود.

بدین نحو اهمیت و فضیلت زیارت امام حسین (ع) در اوقات و زمان‌های مهم بر کسی پوشیده نیست و به همین جهت ستاد بازسازی عتبات عالیات، طرح زیارت نیابتی را برای شیفتگان حضرتش در دستور قرار داده است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار