تاریخ انتشار :

فخر رازی از علمای بزرگ اهل تسنن

پاسخ یکی از شیعیان به سوال فخر رازی درباره برتری حضرت علی علیه السلام

آقای فخر رازی از علمای بزرگ اهل تسنن نقل می کند از یکی از عوام تشیع پرسیدم که شما چرا حضرت امام علی(ع) را از سایر پیغمبران الهی به جز پیامبرخاتم(ص) برتری می دهید؟.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مورد حضرت امام علی (ع) دوست و دشمن، شیعه و غیرشیعه، مسلمان و غیر مسلمان، سخن گفته اند، عبدالفتاح یکی ازعلمای اهل تسنن مصری در زمانی که به قم آمده بود، بعد از دیدار با علما سوالی مطرح کرد، که فلسفه تولد حضرت امام علی(ع) در کعبه چه بوده است؟

وی ادامه داد: بعد از صحبتهایی که همه علما داشتند، گفت به نظر من فلسفه این تولد این بوده است که خدا خواسته تفهیم کند که کعبه قبله همه کره زمین است و علی(ع) قبله کعبه است.

حجت الاسلام عبادی افزود: آیاتی که علمای بزرگ شیعه و سنی آنها را در مورد حضرت امام علی (ع) تفسیر می کنند، همانند آیه مباهله که خدا در قرآن کریم از حضرت امام علی(ع) به عنوان جان پیامبر(ص) یاد می کند، آقای فخر رازی از علمای بزرگ اهل تسنن نقل می کند از یکی از عوام تشیع پرسیدم که شما چرا حضرت امام علی(ع) را از سایر پیغمبران الهی به جز پیامبرخاتم(ص) برتری می دهید.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: آقای فخر رازی در ادامه نقل می کند آن شیعه از من پرسید مگر پیامبرخاتم (ص) از همه پیامبران بالاتر نیست، گفتم بله، گفت پس وقتی خدا در قرآن حضرت امام علی(ع) را جان پیامبر(ص) خطاب می کند، آیا مساوی با مساوی، مساوی نیست؟ در این لحظه فخر رازی می گوید من جوابی نداشتم بدهم.

 

وی تصریح کرد: در حدیثی از پیامبراسلام(صلوات الله علیه) داریم که ایشان به مولا علی (ع) می فرمایند، خدا را کسی نشناخت، مگر من و تو، من را کسی نشناخت مگر تو و خدا، تو را کسی نشناخت مگر من و خدا، لذا هنوز فضائل حضرت علی(ع) برای مردم شناخته شده نیست.

 

عبادی اظهار کرد: از فضائل حضرت امام علی (ع) بزرگان اهل فن در هر زمان و تاریخی بسیار حرف برای گفتن دارند، حضرت امام علی(ع) از ضایع کردن حقوق دیگران حتی یک مورچه امتنا می‌کند اما ما به عنوان پیرو و مدعی تشیع به صورت پیشوا و امام خود عمل می‌کنیم؟

وی درادامه افزود: حالا فرقی نمی کند چه عملی باشد، به دست و چشم و قلم یا امضای انسان باشد، در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا مدیریتی باشد، فرق نمی کند، باید همانند پیشوای خود عمل کنیم.

حضرت امام علی (ع) به عنوان یک جریان عدل، علم و حق در مقابل ظلم، جهل و باطل است که باید انتخاب شود،  بقیه موجودات قانون دارند و از مبدأ تا مقصد راهی را طی می کنند اما انسان را که اشرف مخلوقات است خداوند او را صاحب اختیار قرار داده است.

 

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار