تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا

برگزاری وبینار زیست اخلاقی در میان عرفای مسلمان و مسیحی

وبینار عرفان در اسلام و مسیحیت با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا و دانشگاه کاتولیک «آبیلا» در این کشور برگزار می‌شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا، محمد مهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا در دیدار با مسئولان دانشگاه آبیلا روند برگزاری گفت‌وگوی مجازی میان کارشناسان اسلامی و مسیحی و برگزاری گفت‌و‌گوی میان دو دین را بررسی کرد.

در این جلسه مقرر شد وبینار عرفان در اسلام و مسیحیت ۱۸ می ۲۰۲۱ برابر با ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شود و سه استاد ایرانی درباره زندگی سه عارف بزرگ مسلمان (عطار نیشابوری، محی‌الدین ابن عربی و سید حیدر) و سه استاد از سوی دانشگاه آبیلا به نام‌های سان خوان دلا کروز، سانتا ترزا دخسوس و ادیت استاین در آن سخنرانی کنند.

این برنامه از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز خواهد شد و محور محتوایی در نظر گرفته شده در آن «زیست اخلاقی در میان عرفای مسلمان و مسیحی» اعلام شد تا بدین ترتیب مروری بر زندگی عارفان برجسته این دو دین، الگوی مناسبی را برای زندگی امروز فراهم آورد.

این وبینار با همکاری ایران و دانشگاه کاتولیک «آبیلا» در اسپانیا برگزار خواهد شد و متن صحبت‌های همه سخنرانان این نشست به دو زبان فارسی و اسپانیایی در قالب یک کتاب منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

در این گفت‌وگوی فرهنگی انجمن مفاخر ایران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز بین‌المللی دانشگاه عرفان آبیلا با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا در دیدار با مسئولان دانشگاه آبیلا با اشاره به دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی گفت: آماده کردن مقدمات وبینار با دیدار دو رهبر بزرگ دینی جهان پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی مصادف شد و هر دو رهبر دینی در این دیدار بر مسیر همگرایی و همدلی پیرامون ادیان، نفی خشونت، تقویت ارزش‌های همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز و رعایت حقوق پیروان ادیان تأکید کردند.

احمدی بیان کرد که دیدار دو رهبر دینی باعث شد فکر کنیم ما هم باید بیشتر تلاش کنیم تا اسلام و مسیحیت این دو دین بزرگ با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

خاویر سانچو، رئیس دانشگاه کاتولیک آبیلا نیز گفت: خوشحالیم از اینکه این برنامه مشترک را با شما برگزار می‌کنیم. درست است که این وبینار جنبه علمی دارد، اما با این کار زمینه رسیدن به هدف بلندتری را که موضوع صحبت پاپ فرانسیسکو و آیت‌الله سیستانی بود یعنی صلح و عدالت را فراهم می‌کنیم. وقتی به سراغ درک سنت روحانی عرفا می‌رویم این به ما کمک می‌کند یکدیگر را بهتر بشناسیم.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار