تاریخ انتشار :

تایوان

برنامه تایوان در گردشگری حلال برای تبدیل این کشور، به مقصد اصلی گردشگران مسلمان در جهان

تایوان طی اعلامیه‌ای که امروز منتشر شد، از تلاش‌های رو به افزایش برای توسعه گردشگری حلال و تورهای مسلمان‌پسند به ویژه برای دوران پس از کرونا، در این کشور خبر داده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از medcom، تایوان تا به امروز یکی از کشورهای مهمی بوده که گردشگری حلال را برای مسلمانان ارائه می‌دهد و این منطقه به عنوان سومین مکان جهان در شاخص سفر جهانی مسلمانان انتخاب شده است.

اداره اقتصاد و تجارت تایوان در اندونزی در بیانیه که توسط خبرگزاری‌ها در شنبه ، ۱۳ مارس ۲۰۲۱ دریافت شده اعلام کرد: دولت و شرکت‌های خصوصی به طور فعال گواهینامه‌های مختلف حلال را تبلیغ می‌کنند و سعی در ایجاد یک فضای مسلمان پسند برای گردشگران د ارند.

این نهاد در ادامه گفت: تایوان قصد دارد با پایان یافتن همه‌گیری ویروس کرونا به مقصد باارزشی برای گردشگران مسلمان در جهان تبدیل شود.

به گفته آنها، بسیاری از اطلاعات مربوط به گردشگری حلال را می‌توان در اینترنت، وب‌سایت دفتر گردشگری تایوان و آژانس های مسافرتی عمده یافت.

گفتنی است مقامات تایوانی از هم‌اکنون برای مسافران مسلمان، نمازخانه‌هایی در مناطق دیدنی، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و بسیاری از جاذبه‌های مهم گردشگری و موزه کاخ ملی این کشور قرار داده‌اند.

به گفته آن‌ها اپراتورهای اتوبوس مسافرتی که گروه‌های تور اسلامی را هدایت می‌کنند در راستای ایجاد یک محیط مسلمان‌پسند همچنین فضاهای جداگانه در وسیله نقلیه را برای مردان و زنان ترتیب داده اند تا مسلمانان بتوانند با آسایش از سفر در تایوان لذت ببرند.

 آن‌ها همچنین اعلام کردند که برای تهیه غذا نیز جای نگرانی وجود ندارد و از سال ۲۰۱۲ ، دفتر گردشگری تایوان با همکاری نهادهای صدور گواهینامه به طور مکرر چندین سمینار در زمینه صدور گواهینامه غذای مسلمان پسند برگزار کرده است.

امروزه ، در جستجوی غذای حلال ، گردشگران مسلمان میتوانند به رستوران هایی با تابلوهایی با عنوان «رستوران مسلمان پسند با گواهینامه» و «دارای گواهینامه غذای حلال» مراجعه کنند.

طبق آمار اداره گردشگری تایوان ، از مارس ۲۰۲۱ میلادی ، ۲۷۶ رستوران حلال، و هتل مسلمان دوست در تایوان وجود دارند که شامل هتلهای پنج ستاره ، مراکز تفریحی و غذاهای خیابانی است..

تایوان اکنون ۱۰ مسجد در شهرهای بزرگ در شمال ، مرکز ، جنوب و شرق منطقه دارد. در این میان ، مسجد جامع تایپه در بهترین منطقه از شهر تایپه واقع شده است. این مسجد کاری از یک معمار معروف تایوانی است. دو برج نماز در بیرون بیش از ۲۰ متر ارتفاع دارند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار