تاریخ انتشار :

اولنا میروننکو تازه مسلمان اوکراینی

اعطای گواهی بهترین شهروند سال اوکراین به یک بانوی تازه مسلمان اوکراینی

یک بانوی مسلمان اوکراینی به دلیل فعالیت‌های مددکاری به‌ویژه مبارزه با کرونا در لیست ۱۰ مدیر و تلاشگر زن برتر سال اوکراین قرار گرفت.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دولت محلی کی‌یف، اولنا میروننکو(ام عبدالله) بانوی مسلمان اوکراینی را هم‌زمان با روز جهانی زن به عنوان یکی از ۱۰ مدیر زن برجسته در سال ۲۰۲۰ در این شهر انتخاب و بر این اساس به او گواهی بهترین شهروند سال را اعطا کرد.

این گواهی تقدیر در سال ۲۰۲۰ به فعالیت‌های برتر در زمینه مبارزه با کرونا اختصاص داشت و ام عبدالله بر اساس تلاش‌های خود به عنوان رئیس «انجمن زنان اسلامی مریم(س)» وابسته به اتحادیه سازمان‌های اجتماعی پیشگام در مبارزه با کرونا در اوکراین انتخاب شد. او همچنین با اتحادیه مسلمانان اوکراین نیز که عضوی از آن است، همکاری‌های برجسته‌ای داشته است.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف و قهرمان اسبق بوکس سنگین‌وزن جهان نیز  در حین تقدیم گواهینامه‌های تقدیر به این بانوان آنها را الگویی در جامعه کی‌یف دانست که در شرایط همه‌گیری و قبل از کاسته شدن از محدودیت‌های مربوط به پیشگیری از آن، شرایط سختی را پشت سر گذاشتند.

ام عبدالله در گفت‌وگو با شبکه الجزیره بخشی از فعالیت‌های انجمن مریم(س) در سال ۲۰۲۰ برای مبارزه با کرونا را برشمرد و گفت: دوخت و توزیع ماسک بین نیازمندان، به راه انداختن کمپین‌های گسترده برای توزیع کمک‌های غذایی بین نیازمندان در زمان قرنطینه، توزیع کمک‌های پزشکی و اخیراً هم گرفتن تست کرونا در خانه‌های سالمندان و مراکز بهزیستی و اطعام بی‌خانمان‌ها در خیابان‌های شهر به خصوص در فصل سرما که فعالیت انجمن‌های امدادی در شرایط کرونا کاهش یافته بود، از جمله اقدامات این انجمن بوده است.

تاتیانا زاتووا، رئیس مرکز مبارزه با خشونت خانگی در کی‌یف که او نیز دارنده گواهینامه بهترین شهروند سال است، می‌گوید: بارها با اولنا همکاری کردیم. او فردی خوش برخورد و فداکار است؛ اگر بداند که می‌تواند به کسی کمک کند تا آن کار را انجام ندهد و همه چیز را جمع نکند، آرام نمی‌گیرد.

او تعامل با اولنا در چارچوب دوستی و فعالیت را موجب افتخار و غرور برای خود می‌داند و می‌گوید این واقعیت است که او در تلاش و خوش‌قلبی یک شهروند منحصر به فرد است و حجاب داشتنش نیز موجب می‌شود که دوستی و احترام به امثال او از بین مسلمانان بیشتر شود.

همسرش، طارق سرحان، مبلغ مشهور اسلامی در اوکراین می‌گوید: همسرم اسلام را دوست داشت، اما پس از تولد دخترمان دالیا به اسلام گروید. تولد او دیدگاهش را نسبت به زندگی بسیار تغییر داد و مطمئن شد به عنوان یک خانواده مسلمان بهتر می‌توانیم دالیا را تربیت کنیم.

وی ادامه داد: شخصیت همسرم از همان ابتدا مدیریتی بود و من بسیار از او قدردانی می‌کنم که او بیشتر وقت خود را برای تربیت پنج فرزند ما تا زمانی که بزرگ شدند، صرف کرد و از سه سال پیش به فعالیت خود در (خدمات اجتماعی) بازگشت و در پایان گفت: ام عبدالله قلبی مهربان و سخاوتمند دارد که همه ما را در بر می‌گیرد و اگر بگویم که می‌تواند همه نیازمندان اوکراین، مسلمانان و دیگران را در خود جای دهد، هرگز اغراق نمی‌کنم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار