تاریخ انتشار :

شهر ویندزور در کانادا

فعالیت‌های محیط زیستی، جامعه اسلامی شهر ویندزور در کانادا

در کنفرانس مجازی دو روزه که توسط یک گروه اجتماعی-مردمی با عنوان «امت سبز» برگزار می‌شد، مسلمانان در ویندزور کانادا با نسل جوان پیرامون شیوه‌های حفظ محیط زیست به عنوان مسلمان مشاوره دادند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، در حالی که از منظر اسلامی فعالیت‌های محیط زیستی، احترام متقابل و همزیستی در کره زمین از اهمیت بالایی برخوردار است، ده‌ها مسلمان کانایی به امید الهام بخشیدن به نسل جدید مسلمانان با آگاهی محیط زیستی، این هفته به یک کنفرانس مجازی پیوستند که با هدایت جامعه اسلامی شهر ویندزور در کانادا برگزار می‌شد.

مریم رجبعلی یکی از اعضای هیات مدیره گروه در این باره به خبرنگاران گزارش داد: این رویداد دو روزه که توسط «امت سبز»، یک گروه اجتماعی- مردمی جدید در ویندزور برگزار می‌شد، به شرکت کنندگان فرصتی را برای آغاز گفتگوها می‌داد تا در مورد آنچه که ما مسلمانان می‌توانیم برای تعامل با محیط زیست و کمک به ساخت یک سیاره سالم‌تر انجام دهیم، به صحبت و گفتگو بپردازیم.

رجبعلی گفت: این کنفرانس با موفقیت همراه بود زیرا حدود ۵۰ نفر در جلسات حاضر شده و شرکت کردند. افراد زیادی وجود دارند که در جلسات شبکه خود از آنها می‌شنویم که می‌گویند. ما این کارها را در خانه انجام می‌دهیم و احساس تنهایی می‌کنیم. ما فرصتی برای بیان واقعی این مسئله با خانواده و دوستان خود پیدا نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: و این فضایی است که آنها می‌توانند ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند … اعم از اینکه کیسه‌های مواد غذایی قابل استفاده مجدد را به فروشگاه مواد غذایی منتقل می‌کنند ، آنها را قبل از رفتن در ماشین بگذارند یا بحث‌هایی پیرامون عدم آلودگی زمین داشته باشند.

او به عنوان عضو هیات مدیره «امت سبز» گفت که کنفرانس فرصتی برای مردم فراهم کرد تا با هم ارتباط برقرار کنند و ایده‌های دوستانه محیط زیستی را به اشتراک بگذارند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بحث کردند که چگونه جامعه مسلمانان می‌توانند برای افزایش آگاهی در مورد محیط زیست با جامعه بومی همکاری کنند. یکی از رویدادهایی که آنها امیدوارند در ماه سپتامبر آغاز شود ، «پروژه درسی» است که جوانان را هدف آموزش قرار می‌دهد.

رجبعلی در این رابطه گفت: برای اینکه بتوانیم تغییر پایدار ارائه بدهیم ، باید در سنین جوانی به دنبال افراد بگردیم و باید برخی از این رفتارها و الگوها را در زندگی روزمره خود ایجاد کنیم. بنابراین ما امیدواریم که با تأثیر بر نسل جوان ، بتوانیم افراد بیشتری را با جنبش زیست محیطی درگیر کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار